דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לנצח את המלכה במגרשה הביתי: פורד מוסטנג מהירה מפורשה 911

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המוסטנג GTD היא האמריקאית המהירה בנורבורגרינג
  • עם זמן של 6 דקות ו-57.6 שניות, 2.2 שניות פחות מ-911 GT3
  • הייצור יהיה מוגבל ולכן ספק אם תשווק כאן

רף שבע: יותר משנה לאחר שנחשפה פורד מוסטנג GTD, גרסת קצה בייצור מוגבל לאחת ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם, קבעה האמריקאית השרירית זמן הקפה של 6 דקות ו-57.6 שניות במסלול נורבורגרינג הגרמני. בכך הפכה למכונית האמריקאית המהירה ביותר בהיסטוריה של הגיהנום הירוק, ועל הדרך הוכיחה כי היא מהירה (ב-2.2 שניות) מאמת המידה - פורשה 911 GT3.

מאחורי ההגה ישב דירק מולר, נהג מרוצים גרמני שניצח עבור פורד - בקטוגריית GTE - ב-24 השעות של לה מאן ב-2016.

צפייה בתוכן לנצח את המלכה במגרשה הביתי: פורד מוסטנג מהירה מפורשה 911

סוס מירוץ: ה-GTD מצוידת במנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עם מגדש על המפיק 815 כ"ס, עם מערכת שימון מסוג עוקה יבשה הפועלת גם בעומסי G קיצוניים. הוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד המוצבת מאחור בתוך תת שלדה חדשה, ואחראי בין היתר על חלוקת משקל אופטימלית (50-50).

מחשב ניהול מנוע ייעודי יאפשר לנהג להגביל את הכוח וגם את מידת ההתערבות של בקרת האחיזה. נתוני ביצועים טרם פורסמו, למעט 323 קמ"ש מרביים.

מערך המתלים מאחור כולל יחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) אופקיות בדומה למקובל בחלק מרכבי מירוץ. זרועות המתלה מלפנים מחוזקות על מנת לתמוך בעומסים גבוהים, עם בולמי זעזועים אקטיביים של מולטימאטיק ASV.

מה עוד צריך לדעת: לדברי היצרנית, כל חלקי המרכב עשויים מקרבון, למעט הדלתות העשויות אלומיניום. יש פתחי אוורור ומסיטי אוויר מסיביים מלפנים, וכונסי אוויר גדולים סביב בתי הגלגלים הקדמיים לטובת הפחתת מערבולות.

צמד פתחי אוורור נוסף סביב בתי הגלגלים האחוריים מיועד לקירור תיבת ההילוכים. יש גם כנף ענקית עם מנגון אקטיבי הקובע את זווית ההתקפה שלה בהתאם לדרישה לכוח הצמדה או מינימום גרר למהירות מרבית.

בלמים קרמיים של ברמבו וצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2R דביקים ורחבים במיוחד (325 מ"מ מלפנים, 345 מ"מ מאחור), עם חישוקי "20 מאלומיניום מחושל (או מגנזיום קליל כאופציה) משלימים את התמהיל.

מה אנחנו חושבים: זמני הקפה בנורבורגרינג, מסלול המירוץ המאתגר והמורכב בעולם, הפכו בשנים האחרונות לאמת מידה לאיכויות דינמיות. והיצרנית שקבעה יותר שיאים מכולן היא פורשה, עד כדי כך שהגיהנום הירוק נחשב ללא פחות ממגרשה הביתי. הוסיפו לכך את העובדה שהשיא שקבעה פורד בוצע בתנאים רחוקים מלהיות אידיאליים, ותקבלו הישג מאוד יוצא דופן.

פורשה ללא ספק כבר מכינה עצמה לשבירת השיא עם הגרסה העדכנית ל-GT3, במה שנראה כמו תחילתה של יריבות מופלאה. הפרק הראשון מבטיח.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה