דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוטוביאנקי בדרך לסינים? ממשלת איטליה מעוניינת במכירה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותגי הרכב אוטובינאקי ואינוצ'נטי נסגרו בשנות התשעים
  • שייכים עדיין לסטלנטיס, אך ממשלת איטליה מעוניינת להשתלט
  • פרק נוסף בסכסוך שאיש לא רואה את סופו

ההיסטוריה מצטרפת לסכסוך: ממשלת איטליה מעוניינת להשתלט על אוטוביאנקי ואינוצ'נטי, שני מותגים השייכים היסטורית לקונצרן פיאט ומאז המיזוג, לסטלנטיס. שניהם נכחדו מעשית אי שם בשנות ה-90, אך כעת מעוניינים האיטלקים להציע אותם ליצרניות סיניות, במטרה שאלה יקימו מפעלי ייצור על אדמת איטליה.

שר התעשיה האיטלקי, אדולפו אורסו, המוביל את המאבק הממשלתי ביצרנית הרכב, כבר רשם את המותגים במשרד הפטנטים האיטלקי, אך עם סמלים גרפיים שונים - זאת על בסיס חוק הקובע כי מותגים שלא היו בשימוש במשך חמש שנים לפחות, יכולים לעבור לבעלות ממשלתית. הם גם עכולים על פי חוק להימסר לחברות, כולל זרות, המתכוונות להשקיע באיטליה או מעוניינות להעביר לאיטליה פעילות יצור ממדינה אחרת.

נזכיר כי המותג אוטוביאנקי נוסד בשנות החמישים וייצר בעיקר מכוניות קטנות על בסיס דגמי פיאט, במיתוג גבוה יותר ובמחירים יקרים יותר, עד שנסגר סופית ב-1996. המותג אינוצ'נטי החל את דרכו בשנות ה-30 כיצרן קטנועים ומכוניות, ואף ייצר ברשיון את המיני הבריטית במשך למעלה מעשור, אך בתחילת שנות התשעים נמכר המפעל לפיאט וב-1997 הפסיקה פיאט את השימוש בשם המותג.

סאגה בלתי נגמרת: הכוונות של ממשלת איטליה למכור את המותגים הוותיקים - אגב, מבלי לעדכן על כך את קונצרן סטלנטיס - הן חלק ממאבק ארוך וממושך בין הממשלה האיטלקית ליצרנית הרכב הענקית.

סכסוך שהחל כאשר ממשלת איטליה ומשפחת אניילי טענו לנסיונות השתלטות צרפתיים על קונצרן סטלנטיס, המשיך עם ההתעקשות של האיטלקים על כך שרכב הפנאי החשמלי של אלפא רומיאו (שמיוצר בפולין) לא יוכל להיקרא בשם "מילאנו", עבר לנסיונות של שר התעשיה האיטלקי להקים מפעלי יצור למכוניות סיניות על אדמת איטליה, והגיע עד להחרמת מכוניות פיאט מתוצרת מרוקו שנשאו את דגל איטליה, בניגוד לחוק המקומי.

בסוף השבוע האחרון חשפה פיאט באופן רשמי את הפנדה החדשה, שתיוצר בסרביה. שר התעשיה אורסו הגיע לאירוע ההשקה, שנערך במפעל ההיסטורי של פיאט בטורינו, וניסה לשכנע את היצרנית להשאיר את הייצור באיטליה.

מה אנחנו חושבים: הסכסוך המתוקשר (מדי) בין סטלנטיס לממשלת איטליה מסרב להסתיים, ומגיע כבר למחוזות האבסורד. אם ממשלת איטליה מעוניינת ליצור מקומות עבודה לאזרחיה, וסטלנטיס מעדיפה לייצר במדינות אחרות וזולות יותר, הממשלה המקומית מוזמנת להביא במקומה יצרניות אחרות או להציע לסטלנטיס תנאים שיהיו כדאיים יותר מהייצור במדינות מזרח אירופה.

אלה יהיו צעדים אפקטיביים בהרבה מההצהרות הגרוטסקיות של שר התעשיה המקומי, שבינתיים נהנה מהכותרות הצבעוניות אך לא מצליח להשיג את מבוקשו. ובכלל, אנחנו בספק אם ישנן יצרניות סיניות שעומדות בתור כדי לרכוש את אוטובינאקי ואינוצ'נטי, שני מותגי עבר שרק בודדים עוד זוכרים את שמם.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה