דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גאווה חשמלית: קיה מחשמלת את הפרייד

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה מחשמלת את הפרייד העתיקה
  • עם 107 כ"ס וכ-8 שניות ל-100 קמ"ש
  • במפתיע, הגיר הידני נותר מגרסת המקור

חגיגת חשמל: קיה חשפה אב-טיפוס ייחודי לפרייד חשמלית, מכונית הסופר-מיני של היצרנית הקוריאנית אותה שיווקה באירופה וגם אצלנו בתחילת שנות ה-90. הפרויקט התבצע כחלק מחגיגות 80 למותג הקוריאני בשיתוף חברת Electrogenic, המתמחה בהסבת דגמים קלאסיים להנעה חשמלית, וגם ייצרה עבור הצבא הבריטי גרסאות מוסבות לחשמל של לנד רובר דיפנדר.

עם גיר ידני: את מנוע הבנזין 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר מחליף מנוע חשמלי עם 107 כ"ס, הספק גבוה בכ-78% מגרסת המקור. החיבור הוא לגלגלים הקדמיים דרך אותה תיבת 5 הילוכים ידנית עם מצמד מחוזק בכדי לעמוד בעומס הגבוה יותר.

את האנרגיה מספקות צמד סוללות בקיבולת 10 קוט"ש כל כל אחת, הראשונה ניצבת מלפנים מתחת למכסה המנוע והשניה מאחור ברצפת תא המטען, מה שמאפשר עליית משקל צנועה של 20 ק"ג ביחס לגרסת המקור (870 ק"ג).

נתוני טווח נסיעה לא פורסמו, אבל לדברי היצרנית הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי לארוך כ-8 שניות, 3.8 שניות פחות מגרסת המקור. טעינה מתבצעת משקע המותקן במקום פתח התדלוק בקצב של 3.3 קילוואט ומילוי ל-100% בכ-6 שעות.

קיה גם מציינת שהמרכב נבצע מחדש באותו גוון לבן ייחודי זהה לדגמים החשמליים המודרניים שלה, בעוד שפנים הרכב חודש עם ריפודים מושב בהשראת ה-EV6 GT.

מה אנחנו חושבים: הסבה של דגמים קלאסיים להנעה חשמלית הפכה נפוצה בשנים האחרונות, ומאפשרת כך חיים חדשים לאייקונים מוטוריים. במקרה הזה לא מדובר במכונית אקזוטית, דגם חלומות או רכב יקר להחריד שזוכה לחיים חשמליים חדשים, אלא בדגם צנוע במיוחד, בדיוק ההיפך מהמקובל. ואנחנו אוהבים (גם) את זה.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה