דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רק בנזין, בלי היברידי: פולקסווגן טיגואן החדש הגיע והתייקר משמעותית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטיגואן החדש יוצע רק עם מנוע בנזין
  • סביבת הנהג עדכנית, האבזור עשיר
  • תג המחיר מתחיל ב-218 אלף שקל

טייק 3: פולקסווגן הנחיתה כאן טיגואן חדש, דור שלישי בשושלת רכב הפנאי הקומפקטי ואחד מרבי המכר שלה, עם יותר מ-7.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג. תג המחיר מתחיל ב-218 אלף שקל, התייקרות מסיבית של 28 אלף שקל בהשוואה לקודמו.

כבסיס ממשיכה לשמש הפלטפורמה הוותיקה של הטיגואן היוצא (MQB), עם בסיס גלגלים זהה (268 ס"מ), אך היצרנית מבטיחה בכל זאת שיפור במרחב הפנים הודות לתכנון מתקדם. הוא ארוך ב-3 ס"מ (454 ס"מ) ולכן תא המטען גדל ב-37 ליטר (652 ליטר).

רק בנזין: בשלב ראשון לפחות הוא ישווק רק בגרסת בנזין, עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת 48V. ההספק נותר זהה לטיגואן היוצא (150 כ"ס), וכך גם המשך שרשרת ההנעה עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. הביצועים דווקא שופרו מעט, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות, קיצוץ של 0.1 שניות.

כדאי לציין כי הגרסה ההיברידית-נטענת שלא תוצע בישראל בשלב זה, נחשבת לאחת מיחידות ההנעה המרשימות מסוגה - שילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי בשתי רמות הספק (204 או 272 כ"ס), ועם סוללת 19.7 קוט"ש ויותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני התעדכן עם יחידות תאורה שונות (מטריקס-לד מלפנים), פס תאורה מחבר מלפנים ומאחור וסבכה שונה מלפנים האחראית בין היתר לשיפור מקדם הגרר (0.28 לעומת 0.33). סביבת הנהג עברה עדכון משמעותי יותר עם מסך גדול ("12.9 לעומת "8), בעוד לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגת נתונים עילית הם ציוד תקני. בורר ההילוכים מוצב מימין להגה ומאפשר כך מקום ליותר תאי אחסון.

רשימת האבזור של גרסת הבסיס כוללת מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מצלמת חניה היקפית, משטח טעינה אלחוטי וחימום למושבים הקדמיים. גרסת R ליין (ב-255 אלף שקל) מוסיפה חלון שמש, מערכת שמע של הרמן קרדון, וו גרירה נשלף, בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18). אם תרצו מסך מגע גדול ("15), ריפודי עור עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים וחישוקי "20, תידרשו לשלם עוד 10,000 שקל.

מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: השינויים שפולקסווגן ביצעה בטיגואן החדש צנועים, מה שיאפשר לו אמנם להתאים למאגר הלקוחות הגדול והשמרני, אבל גם עשוי להקשות עליו להתמודד בקטגוריה הצפופה. בעיקר בשל תג מחיר גבוה בהשוואה לרבי המכר הקוריאנים של יונדאי וקיה, וללא מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת מתקדמת.

הוא גם יאלץ להתמודד מול מגוון אלטרנטיבות חשמליות, גם של מותגים מתחרים, אפילו בתוך אולם התצוגה של פולקסווגן. קל זה לא יהיה.

למאמר זה התפרסמו 39 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה