דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת הרכב של בייג'ינג מבהירה מי באמת שולט בתעשייה

Getting your Trinity Audio player ready...

אם נדמה היה שתערוכות רכב הן זן נכחד, הגיעו הסינים והוכיחו כי ההיפך הוא הנכון. לא פחות מ-120 יצרניות רכב היו בין המציגות בתערוכת בייג'ינג שנפתחה בסוף השבוע, כמות שטרם הוצגה בתערוכת רכב כלשהי, 30 יצרניות יותר ממחזיקת השיא הקודמת, תערוכת שנגחאי שנערכה לפני כשנה.

גם כמות המבקרים בה צפויה לשבור שיא, ובעיקר היא מעמידה באור מביך תערוכות רכב באירופה וצפון אמריקה שנמצאות בדעיכה, אולי קצת בדומה ליצרניות המציגות בהן.

וכאילו היה חסר לה, התערוכה שנערכת בבירה הסינית עומדת בסימן קפיצת מדרגה נוספת לתעשייה המקומית, הגדולה בתעשיות הרכב.

שכן הסינים שבעבר הרחוק הציגו בעיקר חיקויים זולים לתוצרת המערב, ובהמשך חשמליות מודרניות בקטגוריות ליבה, כבר לא מהססים להציג דגמים חדשים ואבות-טיפוס שמסתכלים לאייקונים מוטוריים של התעשייה בלבן שבעיניים. הנה טעימה קלה.

BYD אושן M

האושן M אומנם מוגדרת על ידי BYD כקונספט, כמשפחתית ביצועים קומפקטית, מתחרה ב-MG4 XPower ובפולקסווגן ID3 GTX. העיצוב החיצוני של אב הטיפוס קרבי למדי, עם כונסי ומסיטי אוויר בכל פינה אפשרית וספוילר גדול על דלת תא המטען.

הממדים גדולים מהדולפין הקטנה והזולה בהיצע המותג, וגם איכויות הנסיעה והביצועים צפויים להיות טובים משמעותית הודות לבסיס שצפוי להיות משותף לסיל, עם הנעה אחורית או כפולה.

ג'טור T5

ג'טור, חטיבת רכבי הפנאי-שטח של צ'רי, חשפה את ה-T5, קונספט לרכב שטח משפחתי, יריב סיני לטויוטה לנד קרוזר. בהשוואה למתחרה היפני הוא גדול משמעותית, ארוך בכ-48 ס"מ (540.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-25 ס"מ (310 ס"מ).

העיצוב מאמץ מראה של רכב שטח קשוח עם קווים רבועים וגלגל רזרבי על דלת תא המטען, לצד שורת שדרוגים כמו גגון מסיבי עם סולם מצדו האחד ותא ייעודי מהצד השני. מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 716 כ"ס, בעוד מנוע בנזין (1.5 ליטר) משמש כגנרטור מאריך טווח.

דנזה Z9 GT

דנזה, אחד המותגים של BYD, חשף את ה-Z9 GT. העיצוב הוא של שוטינג-ברייק החביב על קהל אירופאי, כתשובה לפורשה טייקן ספורט טוריסמו. מערכת ההנעה משלבת שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור (326 כ"ס כל אחד) ואחד מלפנים (313 כ"ס), עם הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. התפוקה המשולבת עומד על 965 כ"ס והזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-3 שניות.

הונגצ'י EH7 קבריו

למרות שמכוניות עם גג נפתח מעולם לא היו פופלאריות בסין, חטיבת היוקרה של FAW, מוותיקות התעשייה הסינית, חשפה גרסת קבריולה ל-EH7, החשמלית המודרנית של המותג שצפויה לנחות כאן בסוף השנה. המרכב הוא כעת בתצורת 2 דלתות וגג הבד מתקפל חשמלית, אבל הונג'צי לא מפרסמת מידע נוסף אודותיה. סביר להניח שאם תגיע לייצור סדרתי, היא תעשה שימוש באותה מערכת הנעה (אחורית עם 344 כ"ס או כפולה עם 618 כ"ס) של גרסת הסדאן.

זיקר מיקס

המיקס הוא התשובה של זיקר לפולקסווגן ID Buzz, עם ממדים דומים (470 ס"מ לאורך, 300 ס"מ בסיס גלגלים) על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה של ג'ילי (SEA-M). העיצוב מרשים עם מנגנון פתיחת דלתות ייחודי כלפי חוץ וללא קורת B.

תא הנוסעים מאפשר מגוון תצורות מודולאריות, לרבות אפשרות לסובב את צמד המושבים הקדמיים ב-180 מעלות לאחור ולייצר כך מעין חדר ישיבות עם שולחן מתקפל באמצע.

מנגשי האנטר

מנגשי המכונה גם M-הירו היא חטיבת רכבי השטח של קונצרן דונגפנג. ההאנטר שנחשף בתערוכה הוא רכב שטח קיצוני וספרטני, מעין גרסה מוגדלת לרכבי SBS של פולריס וקאן-אם. ההנעה חשמלית באמצעות שלושה מנועים, שניים מאחור ואחד מלפנים, עם הנעה כפולה והספק משולב של 816 כ"ס. הוא יוצע בגרסה חשמלית מלאה או עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח.

סמארט 5

ה-5 תהיה חשמלית שלישית של סמארט, מאז הוקמה מחדש תחת בעלות משותפת של ג'ילי ומרצדס. על בסיס הפלטפורמה הייעודית של ג'ילי (SEA) עם סוללה בקיבולת של כ-100 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי של כ-550 ק"מ, עם מתח גבוה (800V) שתאפשר טעינה אולטרה-מהירה ו-15 דקות מ-10% ל-80%. העיצוב החיצוני נראה קשוח ושרירי מהמקובל ביצרנית והממדים יהיו נדיבים משמעותית מדגמים קודמים של סמארט, במטרה לאפשר לה להתמודד מול מתחרים כמו טסלה מודל Y ויונדאי איוניק 5.

פאנג צ'אנג באו סופר 9

מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית BYD חשף את הסופר 9, קונספט למכונית-על ספרטנית ללא גג וחלונות, תצורה דומה לאקזוטיות בייצור מוגבל כמו פרארי מונזה, מקלארן אלווה ואסטון מרטין ספידסטר. לעיצוב הקלאסי והנאה מתווסף מנגנון "מספריים" לפתיחת דלתות, שהפך פופלרי כיום במגוון דגמים סיניים. מערכת ההנעה החשמלית צפויה להיות דומה ליאנגוואנג U9, עם ארבעה מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) והנעה כפולה עם 1,305 כ"ס.

MG EXE 181

ה-EXE181 הוא קונספט לחשמלית ביצועים כהומאז' ל-EX181 שקבעה בסוף שנות החמישים שיא מהירות של 410 קמ"ש. המרכב מזכיר כנף מטוס עם חלק אחורי ארוך במיוחד, מיצוב נמוך ומרכזי של חופת תא נהג (ללא מקום לנוסע) וכונסי אוויר גדולים מלפנים המסייעים להזרמת אוויר יעילה מתחת לרצפה.

בדומה למכוניות ייעודיות למרוצי תאוצה, גם כאן יש צמד מצנחים נפתחים המשמשים כמעצורי אוויר. מערכת ההנעה תהיה כפולה באמצעות מנוע לכל גלגל ותאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות.

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה