דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ותודה ליונדאי: איווקו הציגה מסחרית חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המסחרי החשמלי של איווקו יתבסס על יונדאי
  • עם טווח של 320 ק"מ וכושר העמסה של טון וחצי
  • שיווק מקומי נמצא בבדיקה

בין סיאול לטורינו: איווקו, יצרנית איטלקית למשאיות, אוטובוסים ורכבים מסחריים, חשפה את ה-e-מובי, מסחרי חשמלי על בסיס יונדאי סטאריה.

למעשה מדובר בהסבה של הוואן הקוריאני המשווק כאן עם מנוע טורבו-דיזל, להנעה חשמלית מלאה. הוא יוצע עם קבינה בודדת ושלדה פתוחה המאפשרת התקנות שונות מאחור, לרבות ארגז, תא סגור או תא מקורר. נפח ההטענה גדול פי שניים מבסטאריה המשווק כאן (10 קוב) בעוד שינוי תצורת המתלה האחורי (מוט קשיח עם מתלה עלים) מאפשר כושר העמסה גבוה ב-300 ק"ג (1.5 טון).

חשמל מתקדם: על ההנעה מופקד מנוע חשמלי קדמי (218 כ"ס) עם אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה, בקיבולת 63 או 76 קוט"ש, הגדולה מבטיחה טווח נסיעה של 320 ק"מ. בדומה לדגמי הנוסעים של יונדאי, גם כאן שימוש במתח גבוה יאפשר טעינה אולטרה מהירה והוספת 100 ק"מ בתוך 10 דקות, כמו גם שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).

סביבת הנהג זהה לוואן המוכר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "10.25 כל אחד), מתגים לבחירת מצב נסיעה (D-R-P) והגה ארבע צלעות עם מנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה. בין המושבים הקדמיים נוסף שקע חשמלי (250V) לטעינת מכשירים.

ה-e-מובי ישלב את כל מערכות הבטיחות המוכרות של יונדאי לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי.

מה אנחנו חושבים: דגמי מסחריות עם הנעה חשמלית יהפכו בשנים הקרובות לפולאריים יותר ויותר. בעיקר באירופה, שם הם יהיו אופציה יחידה עבור חברות שילוח והיסעים המעוניינות לפעול במרכזי ערים גדולות, עקב הגבלות על כניסת רכב מזהם למרכזי המטרופולין. ועם בונוס של עלויות אחזקה נמוכות משמעותית מגרסאות מקבילות עם מנועי דיזל.

ולכן זה לא מפתיע שאיווקו רוצה גם נתח בעוגה, בה כבר נוגסים סטלנטיס, רנו, פולקסווגן, פורד ומרצדס. ועם מערכת ההנעה של יונדאי, הנחשבת לאחת הטובות בתעשייה הודות למערכות טעינה מהירה ורגנרציה מתקדמות, היצרנית האיטלקית עשויה למצב עצמה בצמרת למרות האיחור למסיבה.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה