דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התחבורה הציבורית ב-2023: אלופת התלונות והקווים הגרועים ביותר

Getting your Trinity Audio player ready...

כל נוסע אוטובוס מכיר זאת היטב. מספר נוסעים ממתינים מעט לפני הזמן בו האוטובוס אמור להגיע לתחנה. וממשיכים להמתין, ועוד. וכאשר הוא מגיע סוף סוף, באיחור ניכר שפוגע בתכניות, לעיתים הוא פשוט לא עוצר. ממשיך כאילו איש אינו עומד בתחנה. כך שאם בטעות חשבתם שזה קרה רק לכם, טעיתם. וההוכחות לכך נמצאות בדו״ח סיכום 2023 של ארגון צרכני התחבורה הישראלית ״15 דקות״, המתפרסם כאן לראשונה.

אוטובוס של חברת מטרופולין

על מה התלוננו הכי הרבה? על פי הדו״ח, התלונה העיקרית שנוגעת לאיחורי אוטובוסים או ביטול מוחלט של נסיעה בשעה מתוכננת. יותר ממחצית מהתלונות שהגיעו לארגון נגעו בסוגייה זו. ולא פחות משליש מהדיווחים הלינו על אוטובוסים שלא עצרו בתחנה המיועדת. נושאי תלונה שכיחים אחרים: צפיפות, תדירות נמוכה מדי, בטיחות בנסיעה ומחסור בקווים.

על איזו חברה התלוננו בעיקר: לאחר נרמול כמות הדיווחים על פי גודל החברה במטרה למנוע הטעיה, עלה כי חברת מטרופולין היא 'אלופת התלונות'. אחריה ניצבת ״אלקטרה אפיקים״ ובמקום השלישי ממוקמת קווים. על החברות דן, אגד וסופרבוס (בהתאמה) התקבלו מעט תלונות ביחס לגודלן. אגב, בכל החברות - למעט סופרבוס - נרשמה עלייה בכמות התלונות.

האוטובוס הממוגן של חברת אלקטרה אפיקים

כל חברה והתלונות שלה: מרבית התלונות על ״אלקטרה אפיקים״ נגעו באי ביצוע נסיעות ואיחורים, והיא גם החברה המובילה בקטגוריה לא מחמיאה זו, לפני מטרופולין וקווים. קווים היא אלופת אי עצירת נהגים בתחנות מיועדות, לפני דן ואלקטרה אפיקים. במטרופולין וב״אלקטרה אפיקים״ נרשם מספר התלונות הגבוה ביותר על צפיפות.

חמשת הקווים הגרועים ביותר:

  • קו 4 של חברת בית שמש אקספרס
  • קו 249 של מטרופולין (כפר סבא-ת"א)
  • קו 55 של קווים (ת"א-קרית אונו)
  • קו 19 של אגד בחיפה
  • קו 56 של קווים (ת"א-יהוד)

ב-15 דקות אומרים היום (ד') כי "שירות התחבורה הציבורית לצערנו רחוק מלהשתפר. נראה שאת שרת התחבורה מירי רגב שנמצאת במשרד בדיוק שנה, מעסיקים דברים אחרים. משרד התחבורה הולך ומתפורר, אנשי המקצוע בולטים עוזבים, ובעיות השורש של התחבורה הציבורית לא מטופלות, מה שמוביל להתדרדרות בשירות.

"במקום שלמשרד התחבורה יהיה מוקד הקשוב לציבור, אנחנו נדרשים למלא את החסר ולהפעיל אחד כזה בעצמנו. אם המשרד היה קשוב יותר לצרכי הציבור, הכל היה נראה אחרת. אנחנו קוראים מכאן לשרת התחבורה להתעורר ובמקום לעסוק בזוטות, לטפל בבעיות העומק - מחסור בנהגים, תשתיות, נתצים והאצת פרויקט המטרו. רק ככה נצליח לשפר את התחב״צ״.

למאמר זה התפרסמו 52 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה