דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק חשמליות: ג'ילי מתחילה לשווק סטאריי היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסטאריי יהיה היברידי-נטען ראשון של ג'ילי
  • עם 83 ק"מ בכוח החשמל ו-943 ק"מ טווח כולל
  • המחיר מתחיל ב-170 אלף שקל

בין הסוללה למיכל: ג'ילי מתחילה לשווק כאן את הסטאריי (Starray), גרסה היברידית נטענת ל-EX5 החשמלי שנחת כאן לפני חצי שנה. תג המחיר מתחיל ב-170 אלף שקל, 8,000 שקל יותר מאחיו החשמלי.

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חשמלי (218 כ"ס) ומנוע בנזין אטמוספרי (4 צילינדרים 1.5 ליטר עם 99 כ"ס) המשמש לטעינת הסוללה או מתחבר להנעה במהירות גבוהה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות, שניה יותר מה-EX5. בדומה לו ובשונה ממתחריו בקטגוריה הוא לא מורשה גרירה, כך שגם התקנת וו לצורך מנשא לאופניים אינה אפשרית.

סוללה בקיבולת 18.4 קוט"ש מבטיחה 83 ק"מ נקיים מזיהום וטווח נסיעה כולל של 943 ק"מ. הסוללה תומכת גם בטעינה מהירה (30 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% בכ-20 דקות, וניתן גם לעשות בה שימוש להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) וגם להטענת רכב אחר (V2V).

כמו חשמל: בהשוואה ל-EX5 החשמלי, בסיס הגלגלים ארוך רק בחצי ס"מ (275.5 ס"מ) בעוד האורך גדל ב-12.5 ס"מ (474 ס"מ). גם תא המטען גדול ב-67 ליטר (528 ליטר) עם אופציה לגלגל חלופי בתוספת תשלום.

העיצוב החיצוני דומה אף הוא, עם בידול המסתכם בעיקר בחזית עם יחידות תאורה צרות המחוברות בפס לד ופגוש שונה. גם סביבת הנהג דומה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול ("15.4), אבל עם סידור שונה למתגים בקונסולה המרכזית. צימוד לאפל יש, אבל לאנדרואיד הוא יתווסף רק בשנה הבאה.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים ומצלמות חניה היקפיות. הגרסה הבכירה (ב-176 אלף שקל) מוסיפה גם תצוגת נתונים עילית, משטח טעינה אלחוטי, אוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ג'ילי זכתה להצלחה אדירה בתחילת העשור עם הגיאומטרי C, חשמלית ראשונה שהצליחה להיות אלטרנטיבה אמיתית למשפחתיות בנזין והפכה בין לילה את המותג שאיש לא הכיר לסיפור הצלחה מסחרר.

אבל בשנתיים האחרונות ג'ילי סבלה מירידה גדולה במכירות, בין היתר בגלל שינוי הביקוש בשוק, כשאת מקום החשמליות תופסות ההיברידיות-נטענות שמציעות את הטוב מכל העולמות. עם טווח חשמלי ראוי לנסיעות היומיום וללא חרדת טווח ותלות ברשתות טעינה ציבוריות בנסיעות ארוכות.

כעת היא מצטרפת לקטגוריה, אבל בשונה מהגיאומטרי C שנחשבה חלוצה, כעת ג'ילי מוצאת עצמה בפיגור אחרי מתחרותיה הסיניות - מותגי קונצרן צ'רי, MG ,BYD ואפילו ליפמוטור. ההצלחה בשוק שהפך רווי כל כך תהיה משימה קשה הרבה יותר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות