בקצרה:
- ג'נסיס שדרגה את ה-GV80 לכבוד הדקאר
- שימש כרכב הלווי של ג'קי איקס במרוץ
- ייצור סדרתי? לא בקרוב
תגידו מזל טוב: ג'קי איקס נחשב לאחד מנהגי המרוצים הוורסטיליים בעולם, הודות להצלחה אדירה וניצחונות שונים במגוון דיסציפלינות בספורט המוטורי, שילוב שאף נהג מרוצים עד כה לא הצליח לשחזר. לרבות בפורמולה 1 (פעמיים מקום שני באליפות), פעמיים אלוף עולם במרוצי סיבולת (כולל שישה ניצחונות ב-24 השעות של לה מאן) וגם ניצחון היסטורי בראלי דקאר ב-1983.
איקס, המשמש כיום כפרזנטור של מותג הביצועים מאגמה החדש של ג'נסיס, קיבל מהיצרנית הקוריאנית מתנה מיוחדת לרגל יום הולדתו ה-80 – גרסת שטח ייחודית ל-GV80. השי הלא-מאוד-צנוע ניתן לו לטובת ליווי מירוץ הדקאר שנערך השנה בסעודיה, כאשר במהלך המירוץ איקס השלים על סיפונו לא פחות מ-6,000 ק"מ במשך שבועיים, חלקם בתנאי דרך קשים.
מהכביש לשטח: ה-GV80 עבר סדרת השבחה על מנת להתמודד עם תנאי השטח הנדרשים מרכב ליווי בדקאר. הקפיצים ובולמי הזעזועים הוחלפו והם מאפשרים הגדלת מרווח הגחון ומקום לצמיגים דו שימושיים (BFG AT) המולבשים על חישוקים עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) כנגד פריקה בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. הצמיגים הגדולים מהמקור חייבו גם התקנת בתי גלגלים המרחיבים את המרכב ב-4 ס"מ.
שינויים נוספים כוללים התקנת צמד נקודות עגינה קדמיות לחילוץ ותוספת יחידות תאורה בפינות הפגוש הקדמי, בקצה מכסה המנוע ומסביב לגגון מסיבי עליו הועמסו ג'ריקן דלק, שפאלות ואוהל. את מקום השורה השלישית בגרסת המקור תופסת ערכת מגירות ייעודית הכוללת כלי עבודה, ערכת עזרה ראשונה, מיכל מי שתיה וגלגל חלופי בגודל מלא.
מה אנחנו חושבים: למרות שג'נסיס צעירה בהרבה ממתחרותיה הגרמניות, היא הצליחה להעמיד בתוך זמן קצר היצע דגמים מודרני ומגוון בקטגוריות ליבה בשוק היוקרה, רובם מתמודדים ללא כל רגשי נחיתות. מצד שני, לג'נסיס חסרים כיום באולם התצוגה דגמים שמעוררים חשק בדומה להיצע הקיים באולמות התצוגה של אודי, ב.מ.וו ומרצדס.
בינתיים היצרנית לא מתכוונת להביא את גרסת השטח הייחודית של ה-GV80 לייצור סדרתי וחבל שכך, שכן הוא בדיוק מה שנדרש כדי להוסיף מעט צבע ומקוריות לאולם התצוגה האפרורי שלה כיום.