דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אולי הפעם זה כן יצליח - KGM (לשעבר סאנגיונג) מציגה טורס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טורס של KGM (לשעבר סאנגיונג) קיבל תקינה אירופאית
  • מתמקם בין קורנדו לרקסטון
  • עשוי להגיע ארצה בהמשך

טורס (Torres, על שם אזור בפטגוניה, חבל ארץ באמריקה הדרומית), הוצג לראשונה באמצע 2022 תחת מותג סאנגיונג פושט הרגל. המותג נרכש בהמשך על-ידי KG הקוריאניות שהחליפה את שם החברה ל-KGMobility, ובהמשך שוב ל-KGM. ומדוע הדגם הוותיק הזה מעניין אותנו? כי כעת הוא בעל תקינה אירופית שיכולה לסלול את הדרך גם לישראל.

הוא חולק רצפה עם קורנדו הנוכחי אבל פרט לבסיס הגלגלים הדומה, הוא מציע ממדים גדולים משמעותית. הוא ארוך ב-25 ס"מ ל-470 ס"מ, רחב ב-2 ס"מ (189 ס"מ) וגבוה ב-9 ס"מ (172 ס"מ). בסיס גלגלים כמעט זהה - 268 ס"מ.

המראה החיצוני ייחודי עם חזית שלטענת סאנגיונג, סליחה, KGM, שואבת השראה מקורנדו המקורי (1982-1996). אבל לא נתווכח אם מי שרואה דמיון חזק לא פחות לגריל של ג'יפ כפי שהיה גם אז עם קורנדו המקורי.

סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי שצמוד אליו מסך מולטימדיה (שניהם בגודל "12.3). בתחום הבטיחות מציע הדגם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת "שטח מת", התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ועוד.

מערכת ההנעה מגיעה מקורנדו הנוכחי - טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה שלא שווקה אצלנו כיוון שלא היה לה תקינה אירופאית. בקורנדו ובטורס מייצר המנוע 163 כ"ס, אבל היצרנית מוסרת כי לאירופה תגיע גרסה מעודכנת של המנוע שתתחזק בכ-10%, מבלי לספק נתונים מספריים.

לצידה כבר מוצעת גרסה חשמלית שתצטרף להיצע באירופה בהמשך השנה. לזו מנוע חשמלי עם 207 כ"ס הנעה קדמית בלבד. סוללת 73.4 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי של 460 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: למרות שהיא מוותיקות התעשייה בכלל והוותיקה ביותר בקוריאה, ולמרות מוצאה וההתמחות בייצור רכבי פנאי ושטח, סאנגיונג הגיעה לתחתית. מאז זורם בעורקיה דם חדש שהביא איתו שק מזומנים כדי לעזור לה להתרומם ולהתמקם במקום גבוה יותר. אולי הפעם זה יקרה, אם כי לא בעזרת דגם ותיק אחד.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה