דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חיזוק חשמלי - פורשה הציגה 911 היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-911 העדכנית מקבל מערכת הנעה היברידית
  • עם יותר כוח, יותר ביצועים ותוספת משקל צנועה
  • מ-1.06 מיליון שקל לקררה עד 1.4 מיליון שקל ל-GTS

סיוע חשמלי: פורשה חשפה מתיחת פנים ל-911 (מכונה 992.2) שמקבלת לראשונה מערכת הנעה היברידית. זו תוצע בגרסת GTS והיא משלבת מנוע בוקסר חדש עם 6 צילינדרים בנפח 3.6 ליטר(485 כ"ס) עם מגדש טורבו המופעל גם באמצעות חשמל לצמצום ההשהייה. המנוע החשמלי (54 כ"ס) משולב בתוך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד עם הספק משולב של 541 כ"ס, 61 כ"ס יותר מה-GTS היוצאת. כבעבר עם הנעה אחורית או כפולה קבועה.

לדברי פורשה הסוללה בקיבולת 1.9 קוט"ש תהיה בממדים של מצבר רגיל, מה שמאפשר עליית משקל עצמי צנועה של כ-50 ק"ג ביחס לדגם הקודם. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3 שניות, 0.4 שניות פחות מה-GTS היוצאת, בעוד המהירות המרבית נותרה דומה – 312 קמ"ש.

גרסת קררה הבסיסית תמשיך לעשות שימוש במנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים, אבל עם טורבו ומצנן ביניים שונים המוסיפים 9 כ"ס (394 כ"ס) ומאפשרים קיצוץ של 0.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (3.9 שניות עם חבילת ספורט כרונו) בהשוואה לקררה היוצאת. היא תוצע רק עם תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית.

השבחת יכולת: ה-GTS תוצע מעתה עם מערכות מכאניות מתקדמות כציוד תקני המאפשרות, לצד תוספת הכוח, לקצץ 8.7 שניות בהקפת מסלול נורבורגרינג. אלו כוללות מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי לגלגלים האחוריים וגם צמיגים אחוריים רחבים בסנטימטר (315/30). כבעבר תהיה מערכת מיתלים מונמכת (1- ס"מ בהשוואה לקררה) עם בולמי זעזועים אדפטיביים.

יש גם מערכת של מסיטי אוויר אדפטיביים מלפנים המסייעים לשיפור כוח ההצמדה ופתחים נוספים הנפתחים חשמלית למצננים. לוחית הרישוי האחורית מוצבת גבוה יותר ומאפשרת כך יעילות גבוהה יותר של מסיט האוויר בפגוש האחורי עם סעפת פליטה ספורטיבית (ציוד תקני ב-GTS, אופציה בקררה).

כבעבר הקררה תוצע במרכב קופה או קבריולה עם גג נפתח בעוד ה-GTS תוצע גם במרכב טארגה. סביבת הנהג כוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.6) ומתג הנעה בעיצוב שונה המוצב משמאל להגה. תא האכסון שמתחת משענת היד כולל כעת פתח קירור למניעת התחממות הסמארטפון על משטח טעינה אלחוטי.

מה אנחנו חושבים: אחרי פרארי ומקלארן, גם פורשה מחשמלת את מכונית הספורט המפורסמת שלה, אבל בשונה מהן היא עושה זאת מבלי להתחבר לשקע, ללא סוללות מכבידות ועם עליית משקל צנועה בלבד. על הדרך היא גם מוסיפה מערכות מכאניות מתקדמות כציוד תקני, שאמורות לשדרג עוד יותר את היכולת הדינמית שממילא קרובה לשלמות. אנחנו כבר ממש סקרנים לנהוג בה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה