דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוללה למשפחה: מקסוס הנחיתה בישראל צמד מיניוואנים חשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המיניוואנים של מקסוס הגיעו לישראל
  • עם הנעה חשמלית וטווח תיאורטי עד 480 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-215 אלף שקל

מול רכבי הפנאי: קבוצת UMI, אחת משלוש היבואניות הרשמיות של מקסוס (לצד 'צ'יינה מוטורס' ו'אוטו חן') מתחילה היום (א') לשווק את צמד המיניוואנים החשמליים מיפה 7 ומיפה 9. השניים נבדלים בעיקר בממדים, כאשר המיפה 7 הקטן יותר זוכה לתג מחיר התחלתי של 215 אלף שקל, שמציב אותו כאלטרנטיבה מסקרנת לרכבי פנאי נפוצים דוגמת מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק וצ'רי טיגו 8 פרו, עם יתרון עבור ציי רכב בדמות הנחה בשווי השימוש הודות להנעה החשמלית.

בהשוואה לאי-יוניק 5, המיניוואן החשמלי הוותיק יותר שעדיין משווק כאן באמצעות צ'יינה מוטורס, המיפה 7 יהיה גדול יותר כמעט מכל בחינה - עם אורך של 491 ס"מ (8+), בסיס גלגלים של 297.5 ס"מ (17.5+), רוחב של 188.5 ס"מ (6+), וגובה של 176 ס"מ (2-). הוא יציע שבעה מקומות ישיבה עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה, בעוד נפח תא המטען יעמוד על 280 ליטרים.

המיפה 9, שצפוי לתפוס חלק קטן יחסית מהמכירות, יהיה גדול ממנו משמעותית עם תוספת של 36 ס"מ לאורך, 11.5 ס"מ לרוחב, 8 ס"מ לגובה ו-22.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין 7 או 8 מקומות ישיבה, כאשר תא המטען יהיה בנפח 466 ליטרים.

מערכת ההנעה: שני המיניוואנים יוצעו עם מנוע בודד מלפנים, בהספק של 245 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות במיפה 7 או חצי שניה יותר במיפה 9. האח הקטן יוצע עם אפשרות לבחירה בין סוללת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של 410 ק"מ, או בגרסה בכירה (250 אלף שקל) עם סוללת 90 קוט"ש וטווח של 480 ק"מ. המיפה 9 יוצע עם הסוללה הגדולה בלבד, כאשר טווח הנסיעה יהיה כ-430 ק"מ.

קצב הטעינה המהירה יעמוד על 130 קילוואט במיפה 7, ויאפשר מילוי של הסוללות מ-5% ל-80% בתוך 40 דקות. המיפה 9 מסתפק בקצב טעינה של 120 קילוואט ויאפשר מילוי דומה ב-50 דקות. בשני המקרים מתאפשרת טעינה ביתית תלת-פאזית.

אבזור ובטיחות: המיפה 7 הבסיסי (לקשרי) יוצע עם מפרט הכולל בקרת אקלים עם יציאות מיזוג לכל שלוש השורות, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל זהה של "12.3, מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי לנהג וצמד דלתות הזזה (עם פתיחה חשמלית לימנית).

גרסת פרימיום הבכירה מוסיפה גלגל הגה מחומם, טעינה אלחוטית לסלולרי, ריפודי עור נאפה עם חימום ואוורור לשניים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג וכוונון חשמלי לנוסע, חלון שמש, פתיחה חשמלית גם לדלת השמאלית ולתא המטען ותמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים.

המיפה 9 יוצע בארבע רמות גימור. הבסיסית (קומפורט, 275 אלף שקל) כוללת שמונה מושבים בריפוד דמוי עור, לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע ("12.3), בקרת אקלים עם יציאות בכל 3 השורות ופונקציית V2L. גרסת הביניים (לקשרי, 305 אלף שקל) כוללת בנוסף גם וילונות צד, טעינה אלחוטית לסלולרי, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ופתיחה חשמלית לדלתות ההזזה ולתא המטען. את אותה הגרסה ניתן לקחת גם בתצורת 7 מושבים עם צמד מושבי קפטן הכוללים חימום, אוורור, עיסוי והדום חשמלי (315 אלף שקל).

גרסת הפרימיום הבכירה (355 אלף שקל) מוצעת גם היא בתצורת 7 מושבים, עם מושבי קפטן משודרגים הכוללים שליטה על מערכות הנוחות והתאורה ברכב, וכן גלגל הגה מחומם, מראה מרכזית דיגיטלית ואוורור, חימום, עיסוי וזכרונות למושבים הקדמיים.

מפרט הבטיחות זהה בשני הדגמים וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועל פתיחת דלת. שני הדגמים אף זכו בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

מה אנחנו חושבים: עד היום המכוניות החשמליות כבשו כמעט כל חלקה פנויה בשוק הרכב, אך לקטגוריות מובילי הנוסעים המהפכה עדיין לא הגיעה - שכן מקסוס הציעה דגם אחד יקר עם טווח נסיעה קצר במחיר שלא היה מספיק אטרקטיבי, בעוד BYD וקיה משווקות דגמים מרשימים אך במחירים גבוהים אפילו יותר.

כעת נראה שהפוטנציאל גדול מאי פעם, בעיקר בזכות המחיר של המיפה 7 הבסיסי שיאפשר לו להתחרות בלהיטי ליסינג מוכרים. למעסיקים זה ישתלם, גם לעובדים זה עשוי להיות כדאי, ועכשיו נותר לראות האם הם יסכימו לוותר על התדמית האופנתית של רכבי הפנאי לטובת מיניוואן חשמלי מתוצרת סין. מעניין יהיה גם לגלות איך מסתדרים שני יבואנים - UMI ואוטו חן - המשווקים דגמים זהים, האחרון מוסיף על כך גם דגמים מסחריים.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה