בקצרה:
- אודי מתחילה לשווק e-tron GT מחודשת
- עם עד 925 כ"ס וטווח מרבי של 609 ק"מ
- המחיר: מ-979 אלף שקל
כמעט פורשה: חודשים ספורים לאחר שהוצגה מתיחת הפנים לאודי e-tron GT, מתחילה היבואנית בשיווק הדגם המעודכן בישראל. הוא יוצע כאן כבעבר בשתי גרסאות, בסיסית תחת הכינוי 'S' ובגרסת הקצה 'RS פרפורמנס', כאשר השינויים דומים לאלו שעברה לאחרונה האחות פורשה טייקן.
המחיר עומד על 979 אלף שקל לגרסת הכניסה, בעוד הגרסה החזקה תעלה 1.39 מיליון שקל - בשני המקרים מדובר בהתייקרות של כ-175 אלף שקל.
ה-S הבסיסית זוכה לתוספת משמעותית של 204 כ"ס ותציג הספק מרבי של 680 כ"ס (במצב "בוסט", או 591 כ"ס במצב רגיל), עם תאוצה של 3.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (0.7 שניות פחות). ל-RS פרפורמנס 925 כ"ס, תוספת של לא פחות מ- 327 כ"ס לעומת ה-RS היוצאת, והיא מאיצה בתוך 2.5 שניות ל-100 קמ"ש (0.8-), ומוכתרת כמכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של המותג הגרמני. גם כאן שיא ההספק מושג באמצעות מצב "בוסט" המוסיף 82 כ"ס למשך 10 שניות.
באודי מדווחים על תוספת של 16% לקיבולת הסוללה, שתעמוד מעתה על 97 קוט"ש (105 ברוטו). נתוני טווח רשמיים עדיין אין, אך צפוי שיפור של למעלה מ-100 ק"מ עם טווח מרבי של 609 ק"מ ב-S ו-592 ק"מ ב-RS פרפורמנס. הסוללה, במתח גבוה של 800 וולט כבעבר, מסוגלת לקצב טעינה מהירה שעלה ל-320 קילוואט (50+), ו-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד, או תוספת של 280 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות.
מה עוד צריך לדעת: לעומת השיפורים המכניים המשמעותיים, העיצוב עבר עדכון קל בלבד עם סבכה קדמית שונה ועם עדכונים לפגושים ולמסיטי האוויר מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים יש מושבים בעיצוב חדש, גלגל הגה קטום בקצה העליון והתחתון עם סימוני מרכוז באדום וכן ספי דלתות חדשים. לוח המחוונים הדיגיטלי יציע מראה חדש, עם תצוגת נתוני הסוללה (טמפרטורה והספק מרבי אפשרי לטעינה) בכל הגרסאות.
המפרט כולל גם כמה שדרוגים בהשוואה לדגם היוצא, עם טעינה אלחוטית לסלולרי, מערכת שמע מתוצרת "באנג אנד אולפסן" ו-16 רמקולים שתוצע כסטנדרט (בעבר רק ב-RS), 10 כריות אוויר במקום 8, חישוקי "20 במקום "19 בגרסת הכניסה ו-"21 במקום "20 בחזקה. היגוי אחורי יוצע בשתי הגרסאות.
אלו מצטרפים למפרט נדיב הכולל מסך מגע ("10.1) ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מצלמות היקפיות, מתלי אוויר אדפטיביים, מושבי עור עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מה אנחנו חושבים: אודי e-Tron GT היא לא מכונית שמיועדת להפוך לרב-מכר, בהתחשב במחירה. אבל זה לא הופך אותה לפחות מעניינת. כי כאשר יצרנית שהיתה חתומה בעבר על מכונית על כמו R8 בוחרת להעניק למכונית סדאן חשמלית את תואר "המהירה ביותר בהיסטוריה של המותג", מדובר בהצהרת כוונות ברורה. אבל האם ה-e-tron GT מיישרת קו עם פורשה לא רק בביצועים אלא גם ביכולת הדינאמית? שאלה טובה.