דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נחשו מי תייצר חשמליות עבור יגואר ולנד רובר האריסטוקרטיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'רי ו-JLR מקימים מותג חשמליות חדש
  • תחילה עבור השוק הסיני, בהמשך גם לייצוא
  • צ'רי תתרום את הטכנולוגיה, הבריטים ישתתפו בעיצוב

עסקה מפתיעה וחוצת יבשות: יגואר ולנד רובר, שתי יצרניות בריטיות יוקרתיות ותיקות שנמצאות כיום בבעלות קונצרן טאטא ההודי, הודיעו כי הן מקימות מיזם משותף (50:50) לייצור רכב חשמלי תחת מותג ייעודי. שלא במפתיע, היצרנית היא סינית (צ'רי), שם המותג החדש מפתיע בהחלט.

החברה החדשה תיקרא CJLR, ושם המותג יהיה "פרילנדר". נכון, שם דגם הפנאי הרך והלא מאוד מוצלח ששווק בין 1997 ל-2015 על ידי לנד רובר. הייצור יתבצע בצ'אנגשו שבסין, בתחילה עבור השוק המקומי ובהמשך הדרך גם לייצוא לשאר שווקי העולם.

מה עוד צריך לדעת: החברה המשותפת תייצר מכוניות "לשוק המיינסטרים" (במילים אחרות, במחיר אטרקטיבי) על בסיס פלטפורמות חשמליות וטכנולוגיה של צ'רי. על פי דיווחים בסין, נראה שמדובר בפלטפורמות המיועדות לתת המותג אקסיד, הצפוי להיכנס לשוק הפרימיום באירופה בתוך כשנתיים. העיצוב יתבצע על ידי צוותים משותפים של החברות.

נזכיר כי שיתוף הפעולה בין צ'רי ל-JLR קיים כבר 12 שנה, ובמסגרתו מיוצרים דגמי לנד רובר ויגואר במפעלי צ'רי שבסין עבור השוק המקומי, בדומה למודל הקיים כמעט אצל כל יצרניות הרכב. במקביל תמשיך JLR לפתח דגמים חשמליים בייצור עצמי, לפחות בטווח הזמן הנראה לעין.

מה אנחנו חושבים: "אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם", אמרו כבר חכמים מאיתנו. המהלך שמבצעת JLR הוא המשך מתבקש לשיתופי פעולה קודמים של יצרניות מערביות ותיקות וגדולות, שביקשו לחבור ליצרניות סיניות המחזיקות ביכולות פיתוח, ייצור ושיווק דגמים חשמליים בשוק הסיני.

כך קרה עם שיתוף הפעולה בין קבוצת פולקסווגן לאקספנג, כך עם שיתוף הפעולה שנחתם בין סטלנטיס לליפמוטור וכך גם במקרה הזה. אנחנו מניחים שנראה עוד לא מעט שיתופי פעולה כאלו בעתיד הקרוב.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה