בקצרה:
- קיה משווקת קרניבל עדכני רק עם מנועי בנזין והיברידי
- עם מקום לשמונה נוסעים. רשימת האבזור צנועה מבעבר
- החל מ-290 אלף שקל לבנזין, 335 אלף שקל להיברידי
בלי סולר: קיה מתחילה לשווק קרניבל לאחר מתיחת פנים, במקום מנוע הטורבו-דיזל שהוצב בו בעבר תוצע גרסה היברידית (ב-335 אלף שקל), המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס), ומנוע חשמלי (73 כ"ס) ו-245 כ"ס בסך הכל, תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.3 שניות, 1.4 שניות פחות מהדיזל. צריכת הדלק המשוקללת עומדת לפי היצרנית על 14 ק"מ לליטר.
כבעבר הוא יוצע גם עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, כעת עם הזרקת דלק ישירה (במקום רב-נקודתית) ו-291 כ"ס (19+ כ"ס), עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. תוספת הכוח מקצצת עשירית שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (8.4 שניות). תג המחיר שלה מתחיל ב-290 אלף שקל, 14 אלף שקלים יותר מהדגם היוצא.
לשמונה נוסעים: המראה מיישר קו עם הקו העדכני של היצרנית, עם יחידות תאורה בעיצוב בומרנג וסבכה עדכנית מלפנים. סביבת הנהג עבר עדכון משמעותי יותר, עם לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3 על אחד) מחוברים ומתגים עדכניים לבקרת האקלים. בגרסת הבסיס נותר לוח מחוונים אנלוגי.
הקרניבל מגיע כעת בתקינה אמריקאית, ולכן שורת המושבים השלישית מציעה מקום לשלושה לעומת שניים בעבר, עם מקום לשמונה נוסעים בסך הכל. במפתיע, מושבי קפטן בשורה השניה לא יוצעו עוד, למרות שבגרסה העדכנית המשווקת בצפון אמריקה הם כוללים אופציה להדום ייחודי לרגליים.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור צנועה מבעבר, ללא בקרת אקלים מפוצלת שהוצעה בגרסת הבסיס היוצאת ובגרסה הבכירה ללא חלון שמש ומערכת מצלמות היקפיות והקרנת שטח מת על לוח המחוונים בהפעלת איתות שהוצעו בה בעבר.
יש כיוון חשמלי למושב נהג, חימום למושבים הקדמיים ופתיחה חשמלית לדלתות צד. הגרסה הבכירה (תוספת 25 אלף שקל לבנזין, תקנית בהיברידי) מוסיפה ריפודים דמויי עור, מושב נוסע חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "17).
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי: בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת. נוספה כרית אוויר בין הנהג לנוסע.
מה אנחנו חושבים: לקרניבל המחודש יש מקום לנוסע נוסף, ועובדה זו תהפוך אותו ללא ספק לאטרקטיבי מבעבר עבור קהל היעד ברוך הילדים. בנוסף, הגרסה ההיברידית מבטיחה ביצועים טובים יותר ותהיה - לפי נתוני קיה - חסכונית יותר בעלויות הדלק. חבל רק שרשימת אבזור הנוחות צנועה מבעבר לצד תג מחיר גבוה יותר.
נזכיר כי בניגוד לצפון אמריקה שם יש לקרניבל מתחרים כמו טויוטה סיינה, הונדה אודיסי וקרייזלר פסיפיקה, בישראל הוא נהנה מבלעדיות מוחלטת, ועבור משפחות מרובות ילדים הוא אופציה (חדשה) כמעט יחידה.