דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ביי ביי ב.מ.וו: אודי RS3 מהירה מ-M2

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי RS3 שברה את השיא של עצמה בנורבורגרינג
  • עם 7 דקות ו-33.1 שניות, קיצוץ של 7.6 שניות
  • תגיע לישראל עד סוף השנה

מלכת גרמניה: אודי תציג בעוד מספר שבועות RS3 עדכנית, גרסת קצה למשפחתית הקומפקטית שלה. וכעת היא מעדכנת כי קבעה שיא מסלול חדש בנורבורגרינג, גרמניה, עם זמן של 7 דקות ו-33.1 שניות, שיפור של 7.6 שניות לזמן ההקפה הקודם שקבעה בעת השקתה לפני שלוש שנים. לא פחות חשוב וכנראה קצת יותר - שיפור של 5.5 שניות לזמן ההקפה שקבעה ב.מ.וו M2 החזקה והיקרה ממנה משמעותית.

צפייה בתוכן ביי ביי ב.מ.וו: אודי RS3 מהירה מ-M2

מאחורי ההגה התיישב נהג המרוצים של אודי, פרנק סטריפלר, מי שחתום גם על השיא הקודם שקבעה המשפחתית הגרמנית. לסטריפלר היכרות ארוכה עם ה"גיהנום הירוק": שלוש פעמים הוא ניצח את מרוץ 24 השעות של נורבורגרינג (2012, 2019 ו-2024) בקטגוריית GT3, וברזומה שלו כ-400 אלף ק"מ על מסלול האספלט המפורסם בעולם, ברכבי מרוץ ובניסויי נהיגה של דגמים סדרתיים.

מה חדש: לדברי אודי, עיקר השיפור הושק תודות למחשב חדש, המאגד בתוכו את השליטה בכל המערכות הדינמיות לרבות בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת ההנעה הכפולה עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי, הכוונת מומנט באמצעות הבלמים ובקרת היציבות. לדברי סטריפלר, "שינויים אלה אחראים לשיפור ההתנהגות בפניות, ומאפשרים ל-RS3 החדשה מהירות גבוהה יותר ביציאה מכל פניה ומכאן השיפור בזמן ההקפה".

המכונית שקבעה את השיא מצוידת ברכיבים אותם מציעה אודי כאופציה בתוספת תשלום, לרבות בלמים קדמיים קרמיים גדולים (380 מ"מ), שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג, וצמיגי פירלי P-זירו טרופאו R, גומי דביק במיוחד המשמש לרוב ברכבי ספורט אקזוטיים.

שאר המערכות נותרו ללא שינוי, לרבות מנוע בנזין מוגדש עם חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (400 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הביצועים צפויים להיות דומים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של אודי מבצעת שינוי גישה בשנים האחרונות. לא רק ביצועים בקו ישר ובכל מזג אוויר, אלא גם דגש על יכולת דינמית והנאה מנהיגה. ה-RS3 הנוכחית היא דוגמה טובה לשינוי הזה, אותו הפגינה כבר בהשקתה וגם במבחן הדרכים שערכנו בו ניצחה את היריבה המושבעת מגרמניה.

ונראה שאודי שיפרו את המתכון המשובח ממילא, עם זמן הקפה המהווה אסמכתה לכך. עד כמה היא תהיה טובה יותר ומהנה יותר על הכביש הציבורי? שאלה שנשמח לתת עליה תשובה.

פורסם לראשונה ב- 23-06-24

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה