דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הראשונים מחוץ לסין: IM תשווק בישראל חשמליות מתקדמות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג סיני חדש ולא מוכר עושה את דרכו לישראל
  • תהיצרנית IM שייכת לקונצרן הסיני SAIC
  • היבואנית לובינסקי תשווק תחילה סדאן ופנאי-קופה

עוד חשמליות מסין: קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG, פיג'ו, סיטרואן ואופל, חתמה על הסכם לייבוא מכוניות מבית IM הסיניות - מותג חשמליות צעיר אשר החל לייצר מכוניות בשנת 2022. בעלת השליטה במותג היא ענקית הרכב SAIC (יצרנית MG ומקסוס), בעוד השותפות האחרות הן חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וענקית המסחר אליבאבא, המחזיקה בין היתר באתר המסחר הפופוארי "אלי אקספרס".

מדובר בהסכם הייצוא הראשון שחותמת IM עם זכיין מחוץ לסין, אך הדגמים שישווקו כאן מצוידים כבר בתקינה אירופית שתאפשר בשלב מאוחר יותר תחילת שיווק גם בשווקים אחרים ביבשת. השיווק בישראל צפוי להיפתח ברבעון השלישי של 2025, באולמות תצוגה יעודיים למותג.

הדגמים שיגיעו: IM תשווק משפחתית סדאן בשם IM5 שצפויה להתחרות לצד טסלה מודל 3, גם בפולקסווגן ID.7 ואקספנג P7, וכן רכב פנאי בעיצוב דמוי קופה בשם IM6 שיתחרה בטסלה מודל Y, אקספנג G6 וביונדאי איוניק 5.

מכונית הסדאן תהיה גדולה יחסית עם אורך של 493 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 147 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ. היא גם מציגה מקדם גרר מרשים של 0.226. תא הנוסעים כולל מסך רוחבי ענק בגודל "26.3 המשמש כלוח מחוונים ומסך מולטימדיה, לצד מסך תפעול נוסף בגודל "10.5.

בשלב זה עדיין לא ברור איזה גרסאות יגיעו ארצה, אך בתקינה האירופית היא מוצעת עם שלוש יחידות הנעה: הבסיסית עם מנוע בודד מאחור בהספק של 290 כ"ס, תאוצה של 5.4 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת 75 קוט"ש המעניקה לה טווח של "יותר מ-490 ק"מ", בתקן WLTP המערבי.

לצידה תוצע גרסת הנעה אחורית משודרגת, עם 402 כ"ס, 5 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת 100 קוט"ש עם טווח מוצהר של יותר מ-700 ק"מ. בפסגת ההיצע ישנה גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק של 776 כ"ס, המבטיחה תאוצה של 2.9 שניות ל-100 קמ"ש, ובכך הופכת לאחת המזנקות המהירות בעולם.

רכב הפנאי IM6 יהיה גם כן בממדים נדיבים, עם אורך של 491 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ, גובה של 167 ס"מ ובסיס גלגלים זהה. הוא יכלול שלושה מסכי תצוגה ("26.3, "15.5 ו-"10.5), ובשלב מאוחר יותר עשוי להיותר ראשון בישראל המצויד בסוללות מצב מוצק מתקדמות. אלה יעבדו במתח של 875 וולט וקצב טעינה מרבי של כ-400 קילוואט בעמדות מתאימות, עם אפשרות להוספת 200 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות בלבד.

היצע יחידות ההנעה של היצרנית כולל גרסה בסיסית עם מנוע בודד מאחור בהספק של 335 כ"ס, תאוצה של 6.4 שניות ל-100 קמ"ש וסללת 75 קוט"ש המעניקה לה טווח של "יותר מ-460 ק"מ", בתקן WLTP המערבי.

גרסת הנעה אחורית נוספת תציע 508 כ"ס, 5.4 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת 100 קוט"ש עם טווח מוצהר של יותר מ-610 ק"מ. גם כאן, בפסגת ההיצע ישנה גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק של 776 כ"ס, המבטיחה תאוצה של 3.5 שניות ל-100 קמ"ש.

מה אנחנו חושבים: גם לנו כבר קשה לעקוב אחרי שטף המותגים הסיניים שנוחתים בישראל. אבל מדי פעם מגיע לכאן מותג מסקרן, שונה מהמקובל - וזה המקרה של IM. לא בגלל המראה דווקא וגם לא בגלל הביצועים, אלא בגלל טכנולוגיות הסוללה המתקדמות, שמסתמנות כיעד הבא של מרבית יצרניות הרכב. יהיה מעניין.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה