דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD תספק 100 אלף חשמליות לנהגי אובר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אובר ו-BYD סיכמו על שיתוף פעולה
  • הנהגים יוכלו לרכוש חשמליות במחיר מוזל
  • קצב החשמול של נהגי אובר מהיר פי 5 מנהגים פרטיים
BYD

מונית על סוללות: BYD ואובר (Uber) הודיעו על הסכם לשיתוף פעולה בקנה מידה עצום, במסגרתו תספק יצרנית הרכב הסינית לא פחות מ-100 אלף מכוניות חשמליות לנהגי אובר. לכאורה, מהלך מפתיע שמתרחש בזמן שציי רכב גדולים ברחבי העולם מצמצמים את היצע החשמליות בשל ירידה בביקוש וחשש מאובדן ערך מואץ. אלא שלאובר אין חששות כאלו - שכן המכוניות שימכרו במסגרת ההסכם יהיו שייכות לנהגים ולא לחברה עצמה.

במסגרת ההסכם, שהוגדר כ"שיתוף פעולה אסטרטגי רב שנתי", תציע אובר לנהגים לרכוש מוניות חשמליות בעסקאות הכוללות הוזלות במחיר הרכישה ועסקאות מימון שיהיו לדברי החברה "הטובות מסוגן". בנוסף, ינתנו גם הנחות על טעינת המכוניות, הטיפולים, הביטוח ועסקאות הליסינג, בהתאם לשווקים השונים.

מה עוד צריך לדעת: שיתוף הפעולה בין אובר ל-BYD צפוי להתחיל קודם כל באירופה ובאמריקה הלטינית, ובהמשך צפוי להתרחב גם למדינות המזרח התיכון, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. עוד סוכם כי בעתיד, מכוניות אוטונומיות שתייצר BYD יופעלו כ"רובוטקסי" באמצעות פלטפורמת הנסיעות של אובר.

באובר מציינים כי קצב החשמול של נהגי החברה גבוה פי חמישה מזה של נהגים בשוק הפרטי, אך החסמים שעוד נותרו ליתר הנהגים הם בעיקר במחירי הרכישה ובעסקאות המימון - שני פרמטרים שאותם מקווה החברה לפתור באמצעות ההסכם עם BYD. לדברי החברה, מעבר של נהגי אובר למכוניות חשמליות חוסך זיהום אוויר בשיעור הגבוה פי ארבעה מזה של נהג רגיל, בשל כמות הנסועה הגדולה יותר.

בנוסף, החברות ציינו כי נסיעות במונית חשמלית ינגישו לקהל רחב של נוסעים את "חוויית החשמל", ובכך עשויות להאיץ את המעבר לחשמל גם של לקוחות פרטיים.

מה אנחנו חושבים: אובר רגילה לעבוד במודל כמעט נטול סיכונים. בשגרה היא מרוויחה היטב מהעמלות שמשלמים לה הנהגים, וכעת היא צפויה להרוויח לא מעט מעסקה שבה היא כלל לא מהווה צד ברכישת המכוניות. עבור BYD העסקה מהווה הזדמנות נהדרת לחדירה לשווקים רבים, כולל כאלו שבהם היא עדיין נמצאת בתחילת דרכה. והנהגים? בטווח הקצר זה בוודאי ישתלם להם. לגבי הטווח הארוך, ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה