גם ה-MX-5, אחת המכוניות המפורסמות של מאזדה, נופלת קורבן לתקני זיהום האוויר המחמירים באירופה ויורדת מההיצע המקומי בשל כך. היבואנית תנסה לחדש את השיווק באמצעות מעבר לתקינה אמריקאית, שם היא משווקת כרגיל, אך עוד לא ברור מתי אם בכלל זה יקרה
שלום, אני נוסעת: כבר מספר שבועות שה-MX-5, אחת המכוניות המפורסמות והנחשקות של מאזדה, נעדרת מאולמות התצוגה המקומיים. הפסקת השיווק נובעת כתוצאה מהעובדה שהיא לא עומדת עוד בתקני זיהום האוויר המחמירים באירופה, מה שבינתיים מונע את הבאתה ארצה.
מהיבואנית נמסר כי הם בוחנים את האפשרות לייבא את ה-MX-5 בתקינה אמריקאית, מהלך דומה לזה שביצעה לקסוס עם חידוש שיווק ה-IS העדכנית, אך עוד לא ברור מתי אם בכלל זה יקרה.
צפייה בתוכן נפרדנו כך: מאזדה הפסיקה לשווק MX-5
רוח בשיער: עם יותר מ-1.2 מיליון יחידות שירדו ב-35 השנים האחרונות מפס הייצור בהירושימה, ה-MX-5 נחשבת לרודסטר הפופולארית ביותר בעולם. נזכיר כי ל-MX-5 הייתה בעבר (המאוד רחוק) תחרות מסוימת בקטגוריה של מכוניות דו-מושביות פתוחות ובסיסיות, החל ב-MG-F העתיקה, דרך טויוטה MR2 ואפילו אבארט 124 שהייתה למעשה אחות כמעט תאומה, אך אף אחת מהן לא מיוצרות עוד.
בישראל ה-MX-5 שווקה רק עם מנוע הבנזין הגדול ועם תיבת 6 הילוכים ידנית והנעה אחורית, אך בעולם היא מוצעת גם בגרסת בסיס עם מנוע צנוע יותר (1.5 ליטר) וגם עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית בחיבור למנוע הגדול. לצד גרסת גג בד נפתח ידנית המוכרת בחו"ל היא הוצעה גם בגרסת גג קשיח נפתח חשמלי (מכונה RF) בתצורה טארגה.
מה אנחנו חושבים: עם ה-MX-5 מאזדה לקחה את המתכון של רודסטר בסיסית ופשוטה שהמציאו הבריטים באמצע המאה הקודמת, ושכללה אותו עם שילוב מכלולי מדף מוכרים שסיפקו רמת אמינות גבוהה בהרבה מהתוצרת האירופאית ולכן גם הפכה פופולארית בהרבה מכל קודמותיה.
עכשיו צריך רק לקוות שביבואנית יצליחו להחזיר אותה במהרה לאולם התצוגה המקומי, שכן למרות שהיא לא תשפיע משמעותית על מאזן המכירות, מבחינת תדמיתית ההיעדרות שלה מורגשת.
היא זרוקה בבית המתפרק שלי שבנו ב70 השבעים אי שם בפרוורי טורונטו והפשע חוגג. מזל שהגנבים יודעים שאף אחד לא צריך את הזבל הזה. נוסף לכך גם אם היו מנסים לגנוב הברקסים ננעלו ממזמן בגלל האיכות הבריטית האופיינית. הרכב אבל משמש אחלה בית למכרסמים שונים בפילטר האוויר.
טוב מאוד. אצלנו בצפון אמריקה אף אחד לא קונה מכוניות מיקי מאוס כזאת.
אנחנו אוהבים רק מכוניות ענקיות של פורד ו GM.
10, ברוך: עד שאמכור את הבית הענק שלנו ואקנה BENTLY CONTINENTAL GT HYBRIDE אין לי כסף לתקן אותה.
רוצה לקנות אותה?
חבל, במחיר של מאזדה 3 וקצת זה יכל להיות להיט, במיוחד אם היו מביאים לפה גם גירסאות אוטומטיות, וגירסת 1.5 מוזלת (לא כולם מחפשים מהירות), היה יכול להיות להיט על פה
התקינה האירופאית הלכה יותר מידי רחוק. הם הורגים את כל הרכבים שנתנו ולו מעט יותר מרכב ליסינג משעמם. ככה יעלמו השנה הרבה "רכבי כניסה" לעולם הספורט המוטורי בין אם כביש ובין עם שטח.
ה BRZ של סובארו
הגמני של סוזוקי
ועכשיו גם המיאטה
להחזיק רכב עם קצת אופי בישראל הופך לנחלת העשירון העליון בלבד.
היווש, אני מוכרת תמונות וסרטונים סקסיים שלי! לפרטים שלח לי הודעה וואטספ מאמי, דורין 055-9788480 או שתיכנס לקישור הזה ישר לוואטספ שלי: https://wa.me/972559788480 דורין אלפנטי