דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ארקפוקס בדרך ארצה: עוד מותג סיני חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ארקפוקס הוא מותג רכב סיני חשמלי נוסף בדרך לישראל
  • בשלב ראשון ישווקו כאן שני דגמים במחיר של 240 אלף שקלים
  • מחזיקת הזיכיון היא חברת EV מוטורס
 ארקפוקס אלפא T

חמישה דגמים בקנה: בשבועות הקרובים ינחת בארץ מותג רכב סיני חשמלי חדש, הפעם זה 'ארקפוקס' (Arcfox) הצעיר השייך לתאגיד הרכב BAIC שבבעלות המדינה, נוסד ב-1958 והוא השישי בגודלו בסין כיום עם ייצור כולל של כ-2 מיליון מכוניות בשנה ממגוון מותגים. הן תחת מותגי BAIC והן דגמים המורכבים תחת בשיתופי פעולה עם יצרניות כמו יונדאי ומרצדס, לשיווק בסין.

מותג ארקפוקס - שילוב של המילים 'ארקטיק' ו'פוקס' - הוקם ב-2017 כחברה משותפת של BAIC ו'מגנה' הקנדית, כמותג שעתיד לצאת מגבולות סין בדגש על אירופה, ומכאן גם בישראל, עם תקינה אירופאית. שיווק מקומי יתבצע על ידי 'EV מוטורס'.

יצוין כי לפני חודשים ספורים דיווחה היבואנית הוותיקה מכשירי תנועה כי רכשה את מניות השליטה (60%) ביבואנית הצעירה, אלא שלדברי הראשונה, המהלך בכל זאת עדיין לא הושלם.

ארקפוקס אלפא S

בשלב ראשון צפויים להגיע ארצה שני דגמים, רכב פנאי ומשפחתית, כשבהמשך יצטרפו שלושה דגמים נוספים קטנים וזולים יותר.

אלפא T הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג לפני כחמש שנים ומחירו יתחיל כאן ב-240 שקלים. ממדיו הם מהגדולים בקטגוריה, עם אורך של 479 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים של 291.5 ס"מ.

הוא ישווק בישראל בגרסתו הבכירה עם שני מנועים, 441 כ"ס והנעה כפולה. סוללה גדולה של 93.6 קוט"ש וטווח תיאורטי של 546 ק"מ. גרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בודד, 221 כ"ס וסוללה 67.3 קוט"ש, לא תשווק כאן.

 ארקפוקס אלפא T

אלפא S היא מכונית משפחתית שהוצגה לפני כארבע שנים וגם מחירה יתחיל כאן ב-240 שקלים. היא מבוססת על אותה פלטפורמה של אלפא T (עם בסיס גלגלים זהה) ואף היא גדולה יחסית בקטגוריה, עם אורך של 498 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ וגובה של 160 ס"מ.

גם יחידות הכוח והסוללות משותפות לרכב הפנאי, אך הסדאן מוסיפה גם גרסת ביצועים חזקה עם מנוע שלישי ו-652 כ"ס. הטווח מעט טוב יותר הודות לאווירודינמיות משופרת, ובגרסת ה-441 כ"ס עומד על 572 ק"מ.

בהמשך השנה צפויים להגיע ארצה  הדגמים הבאים:

  • אלפא T5: רכב פנאי קומפקטי שיתחרה בקטגוריה הלוהטת בשוק הרכב המקומי
  • אלפא S5: משפחתית גדולה
  • קאולה (Kaola): מיניוואן קומפקטי שהוצג בסין כ"רכב שתוכנן לאימהות ולתינוקות".
ארקפוקס אלפא S

מה אנחנו חושבים: להבדיל מלא מעט מותגים סיניים ללא גב כלכלי איתן, ארקפוקס נשען על BAIC הענק שמבטיח יכולת השרדות גבוהה בשוק תחרותי מאוד. כעת נותר לגלות עד כמה הביצוע משכנע, שכן התרשמות מהדגמים השונים עדיין לא נערכה. וצריך גם לזכור כי חובת ההוכחה על היבואנית, שבעבר כבר הצהירה על שלל מותגים ודגמים שבדרך, ואלה מעולם לא הגיעו.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה