דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: המכונית של אפל עדיין חיה ונושמת, הפיתוח מואץ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אפל שילשה את נסועת כלי הרכב האוטונומיים שלה בקליפורניה
  • בניגוד לניסויים אוטונומיים אחרים, לא מוותרת על נהג "מפקח" 
  • 38 חברות בוחנות כיום טכנולוגיה אוטונומית בקליפורניה

החברה שהביאה לנו את האייפון ששינה לעד את עולם המכשירים הסלולריים, וזו שאחראית על האייפד שגרר את המתחרות, וגם האיירפוד והמקבוק ועוד מגוון מוצרים שקבעו נורמה חדשה, פוסעת ממש לאט כשזה נוגע לרכב האוטונומי. בוודאי ביחס למתחרותיה.

כבר שנים ארוכות שהחברה מפתחת ובוחנת טכנולוגיה אוטונומית, ועדיין יש לה רישיון בחינה על כבישים ציבוריים רק בקליפורניה ועם "מפקח" ברכב, האמור לאחוז בהגה אם משהו משתבש. מתחרותחיה לעומת זאת בוחנים מכוניות אוטונומיות ללא נהג מהקיץ האחרון, כאשר חברת 'ווימו' של גוגל כבר מריצה רובו-טקסי אוטונומי לחלוטין שמסיע אנשים.

לכן, די מפתיע לבחון את המספרים היבשים של משרד התחבורה בקליפורניה, הנוגעים לחברה. בחישוב שנתי שבין דצמבר 2022 לנובמבר 2023, אפל שילשה את צי הרכב האוטונומי שלה שהנמצא במהלך ניסויים,  המונה כעת 67 מכוניות. יחדיו הן צברו 450 אלף מייל של נסועה אוטונומית, פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד, והזינוק הגדול ביותר מבין כל החברות העוסקות בבחינת רכב אוטונומי בקליפורניה.

לא פחות מ-38 חברות מחזיקות ברישיון לבחינת טכנולוגיה אוטונומית על כבישי קליפורניה, ובהן גוגל (באמצעות 'ווימו'), ג'נרל מוטורס (באמצעות 'קרוז'), אמזון (באמצעות 'זוקס') נורו (יצרנית רובו-טקסי) מרצדס וחברות נוספות. לחלקן ציי רכב גדולים מאפל.

בחישוב מצטבר של כל החברות, נצברו בתקופה זו יותר מתשעה מיליון מייל של ניסויי נסיעה אוטונומיים. לשם השוואה, שנה לפני כן נצברו ארבעה מיליון מייל של נסיעה. מובילות הנסועה בתקופה זו היא 'ווימו' עם יותר מ-4.8 מיליון מייל של נסיעה, 'קרוז' עם מעל 2.6 מיליון מייל ו'זוקס' עם 700 אלף מייל של ניסויי נסיעה אוטונומיים.

נזכיר כי בקיץ האחרון קיבלו 'ווימו' ו'קרוז' ממדינת קליפורניה רישיון להפעיל רובו-טקסי להסעת אנשים וללא נהג שייפקח על הנעשה. מאז איבדה קרוז את רישיון הניסוי שלה בשל מספר תאונות בהן היתה מעורבת, וטענת הרשויות להסתרת מידע רלוונטי עליהן.

בנוסף, בשל חקירה פדרלית שנפחה כנגד 'קרוז', החברה הפסיקה פעילות גם במדינות אחרות בהן פעלה (טקסס, אריזונה ופלורידה) והשביתה באופן יזום את כל ציי הרכב שלה שמונה 950 מכוניות אוטונומיות.

אפל לעומתן, ובניגוד לחברות כמו 'זוקס' ו'נורו', מושיבה ברכב האוטונומי שלה נהג, ואולי זו אחת הסיבות לביצועי הבטיחות הטובים שלה. בנוסף, נתוני צי הרכב והנסועה של אפל חושפים מהלכים של החברה שקדמו לבלימה ולחקירות הפדרליות סביב קרוז.

מה אנחנו חושבים: ככל שיהיו יותר ניסויים אוטונומיים, כך סביר שיעלו החיכוכים בכבישים שעדיין נשלטים על-ידי מכוניות עם נהג אנושי מאחורי ההגה. ההשבתה של ציי הרכב של 'קרוז' - אחת החברות הגדולות בתחום - גם מהווה נסיגה קשה להתקדמות. אבל אי אפשר לעצור את הקידמה.

שילוב נרחב יותר למידת מכונה תסייע להתגבר על המכשולים ונראה כי 2024 תהיה שנת פריצת דרך בתחום האוטונומי. רק מעניין יהיה לראות היכן ממוקמת בו אפל.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה