דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאיץ מהיר יותר מפורשה: זה רכב הפנאי הסיני שיגיע בשנה הבאה

Getting your Trinity Audio player ready...

ליפמוטור, יצרנית הרכב הסינית הנמצאת בבעלות חלקית של סטלנטיס, תשיק בתחילת השנה הבאה בישראל גרסת ביצועים כפולת-הנעה של רכב הפנאי C10 - המתחרה בטסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ואקספנג G6, אם לנקוב במספר שמות רלוונטיים.

מצברי 81.9 קוט"ש יחליפו את יחידות 69.9 קוט"ש בגרסת ההנעה האחורית המשווקת כיום בישראל. יהיו לה שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, במקום אחורי בלבד, והיא תציע הספק מרבי של 585 כ"ס, יותר מכפליים מהגרסה הרגילה. בהתאם, הביצועים מרשימים: רק ארבע שניות בדיוק נדרשות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש. ליפמוטור לא מפרסמת נתון מהירות מרבית, אך ניתן לצפות שיוגבל כמו בגרסאות הרגילות ל-170 קמ"ש, לטובת טווח הנסיעה.

ה-C10 מבוסס על פלטפורמת 800V מתקדמת ומצברי ליתיום ברזל פוספט. לפי היצרנית, הוא מאפשר טעינה מהירה מ-30 ל-80 אחוזים בתוך 22 דקות. הופעת הבכורה של הגרסה החדשה צפויה להתקיים בחודש אוקטובר הקרוב, בתערוכת ציריך. אז תחשוף ליפמוטור תחשוף את העיצוב הסופי, שיהיה כנראה זהה לגרסאות הרגילות כמו-גם פרטים נוספים.

ליפמוטור C10 משווק כיום בישראל בשתי גרסאות עיקריות: חשמלית עם מצברי 69.9 קוט"ש, הספק מרבי של 215 כ"ס וטווח נסיעה של 474 ק"מ, ובגרסת מאריך טווח (היברידית-נטענת) בה מנוע בנזין משמש להטענת המצברים והארכת הטווח אך לא מניע ישירות את הגלגלים. לגרסה זו מצברים בעלי קיבולת מופחתת (28.4 קוט"ש), מנוע חשמלי עם 215 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר בנזין. טווח הנסיעה החשמלי שלה עומד על 145 ק"מ והכולל על 970 ק"מ. ההברידית-נטענת עולה החל מ-185 אלף שקל והחשמלית החל מ-170 אלף.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה