דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן עדכנה את הטיל הקומפקטי - עם יותר כוח ומסכים גדולים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן גולף R היא כנראה ה-GTI האולטימטיבית
  • הדור המעודכן מציע יותר כוח ומסכי תצוגה גדולים
  • מה עם שיווק מקומי? הסיכוי לצערנו נמוך

מלכת גרמניה: פולקסווגן הציגה מתיחת פנים לגולף R, גרסת הקצה למשפחתית הגרמנית שמאז הוצגה לראשונה (R32) ב-2002 יוצרו ממנה רבע מיליון יחידות. כבעבר היא תוצע בגרסת האצ'בק 5 דלתות או סטיישן, אבל אף אחת מהן לא צפויה להגיע לישראל באמצעות היבואנית הרשמית.

בנזין מחוזק: מנוע בנזין מוגדש המוכר של היצרנית (EA888), עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, מפיק כעת 333 כ"ס, 13 כ"ס יותר מבעבר. החיבור הוא לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.6 שניות (0.1 שניות פחות) בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או 270 קמ"ש עם הסרתה.

כבעבר, הגולף R מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני (מעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהגלגלים האחוריים). בורר הנהיגה כולל שני מצבים ייעודיים, הראשון מכונה "ספיישל" ומתאים את המערכות השונות להקפת מסלול הנורבורגרינג, השני מכונה "דריפט" ומתאים את מערכת ההנעה ליצירה מלאכותית של החלקות כוח.

מה עוד צריך לדעת: השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה שונות עם תאורת מטריקס לד מלפנים ופגוש קדמי אגרסיבי יותר. החלק האחורי לא השתנה, לרבות הספוילר הגדול ורביעיית פתחי פליטה. כאופציה תציע היצרנית חישוקי "19 ייחודיים קלים עם משקל עצמי של 8 ק"ג בלבד, נמוך בכ-20% מהיחידות הרגילות.

סביבת הנהג עודכנה בדומה לשאר גרסאות הגולף עם מסך מגע גדול מבעבר ("12.9), מערכת הפעלה משופרת וגרפיקה מעודכנת ללוח המחוונים הדיגיטלי ("10.2), הכוללים נתוני אקשן לרבות מד G וזמני הקפה.

מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה גולף R משפר במעט את הביצועים, משדרג את סביבת הנהג ובעיקר נראה כמשמר את המתכון המוכר, עם איכויות דינמיות גבוהות בכל מזג אוויר. ה-R הקודמת כן שווקה בישראל במשך תקופה קצרה, אך הדגם היוצא כבר לא עשה עלייה וגם החדש לא צפוי להחתים כאן דרכון. וזה חבל, שכן היינו משחים מאוד לעמת אותה עם אודי S3, ב.מ.וו 135M ומרצדס A35 AMG.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה