בקצרה:
- מרצדס מתחילה לשווק GLS מעודכן
- עם דיזל בגרסת בסיס ו-V8 בנזין במאייבך
- המחיר: מיליון שקל לדיזל, 2 מיליון ל-V8
- המתחרים: ב.מ.וו X7, קאדילק אסקלייד
לימוזינת פנאי: מרצדס מתחילה לשווק את ה-GLS, רכב הפנאי הגדול שעבר מתיחת פנים לפני כשנה וחצי. תג המחיר מתחיל כעת ב-1.05 מיליון שקל, התייקרות של יותר מ-100 אלף שקל מהדגם היוצא.
בחרטום ה-GLS450d מוצב טורבו-דיזל עם 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, אליו מחוברת מערכת היברידית מתונה (48V) עם מנוע חשמלי (20 כ"ס) המשמש מתנע-גנרטור עם מדחס מזגן ומשאבת מים חשמלית המפחיתים עומס מהמנוע. הוא מפיק 367 כ"ס, 37 כ"ס יותר מה-GLS400d היוצא ומזנק מעמידה ל-100 קמ"ש (אם זה באמת חשוב למי מרוכשיו) ב-6.1 שניות (0.2 שניות פחות).
ה-GLS 600 מאייבך הוא כבר סיפור שונה. לא רק בגלל המחיר (החל מ-2 מיליון שקל) או המתחרים - בנטלי בנטיאגה וריינג' רובר LWB - אלא בעיקר בגלל מערכת ההנעה. עם V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר ומערכת היברידית קלה, הוא משחרר 557 כ"ס ומזנק ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. שני המנועים מחוברים לאותה תיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
מיתלי אוויר אדפטיביים עם מרווח גחון משתנה הם ציוד תקני. במפתיע, מערכת מתקדמת יותר (E-Active Body Control) מוצעת רק כאופציה בתוספת תשלום (כ-65 אלף שקל) אפילו במאייבך הסופר-יקר. היא כוללת סריקת הדרך באמצעות שתי מצלמות והכנת המיתלים לספיגת שיבושים, כמו גם אפשרות לשליטה עצמאית על המתלה בכל פינת מרכב בנפרד ויכולת לשמור על מרכב מאוזן עד כמה שניתן בכל מצב.
מה עוד צריך לדעת: שינויי העיצוב צנועים ומסתכמים בסבכה אחרת בעוד שבסביבת הנהג עודכנה מערכת הפעלה עדכנית. ללא שינוי בגודלו של לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע ("12.3 כל אחד), עדיין עם אפשרות לשליטה דרך משטח מגע מסורבל.
רשימת האבזור ארוכה כצפוי וכוללת כעת באופן תקני מערכת שמע של בורמייסטר 3D (15 רמקולים), בעוד השאר נותר ללא שינוי לרבות כיוון חשמלי וחימום למושבי העור האחוריים והקדמיים (גם עם אוורור ועיסוי), קיפול חשמלי לשורה השלישית, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, תצוגת נתונים עלית ("9.5), מצלמות היקפיות, סגירת דלתות רכה ועוד.
תא הנוסעים במאייבך מיועד לארבעה בלבד, ללא שורת מושבים שלישית ועם צמד כורסאות במקום הספסל בשורה השניה, עם הדום לרגליים וחימום-קירור. בקונסולה המרכזית שבין המושבים האחוריים יש מסך נשלף ("7.4) לשליטה במערכות בידור-נוחות, נוספו עוד 14 רמקולים למערכת השמע ויש מדרגות צד נשלפות חשמלית לטובת כניסה ויציאה מתא הנוסעים.
רוצים קצת אופציות בתשלום? בבקשה. שולחן כתיבה נשלף יעלה לכם 18 אלף שקל, מקרר (9.6 ליטר) עם כוסות ייעודיות עולה 20 אלף שקל. צמד מסכים ("11.6) עם אזניות אלחוטיות בגב המושבים הקדמיים עולים 35 אלף שקל, בעוד חבילת עור מורחבת כולל צמד כריות נוחות מאחור יהיו שלכם תמורת 128 אלף שקל בלבד. רוצים חישוקי "23? הכינו 60 אלף שקל ואם חשקה נפשכם בצביעה דו-גונית כמו בתמונות, היכונו להיפרד מסכום צנוע של 180 אלף שקל, לא יותר.
מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (סיוע להתחמקות ממכשול), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: ה-GLS שומר על מתכון דומה לקודמו ונהנה ממוניטין של "S קלאס ברכב פנאי", כולל תא נוסעים איכותי ומרווח לשבעה בגרסת הבסיס או סופר מפואר ומפנק לארבעה במאייבך. קשה להאמין שההתייקרות המינורית (יחסית) תשנה משהו לקהל היעד, וכך גם לגבי עלות רשימת האופציות.
יש לנו הרגשה שמי שירכוש מאייבך, לא יתקשה לשלם מחיר של משפחתית גדולה חדשה עבור צביעה שונה. כי בסופו של יום, הצלחה או כישלון כאן תלויים בתדמית, ושם עשויה להיות בעיה מול מתחרים מבית ריינג' רובר ובנטלי.