אחרי שישה שבועות: יגואר-לנד רובר תחזור לייצר מכוניות
אחרי שישה שבועות: יגואר-לנד רובר תחזור לייצר מכוניות
יצרנית הרכב הבריטית תחזור בהדרגה לייצור, קרוב לשישה שבועות לאחר שנאלצה לעצור בגלל מתקפת סייבר. בינתיים המכירות בקריסה וההפסדים מתקרבים ל-300 מיליון פאונד
האם סאגת הסייבר ביגואר-לנד רובר (JLR) עומדת להסתיים? יצרנית הרכב הבריטית, חלק מקונצרן טאטא ההודי, הודיעה על חזרה הדרגתית לייצור מנועים ומכוניות החל מהיום (ד'). זאת, קרוב לשישה שבועות לאחר שנאלצה להשהות את הייצור בכל מפעליה בבריטניה וברחבי העולם בגלל פרצת אבטחה.
ב-JLR לא החזיקו בזמן הפריצה בביטוח נגד מתקפות סייבר, וכתוצאה מכך הממשל הבריטי נאלץ להיחלץ להצלת היצרנית עם הלוואת גישור בגובה 1.5 מיליארד פאונד, ששימשה בעיקר כדי למנוע מספקיות המשנה של היצרנית לפשוט רגל.
על-פי הערכות, JLR הפסידה 50 מיליון פאונד בכל שבוע בו מפעליה הושבתו, כך שהנזק הישיר כתוצאה ממתקפת הסייבר עומד על כ-300 מיליון פאונד. ספקיות משנה, שמייצרות חלקים הנדרשים לייצור מכוניות החל ממגבים, רכיבי שלדה, רכיבים אלקטרוניים ועוד, יקבלו תשלום מוקדם עבור החלקים מ-JLR כחלק מתוכנית החילוץ הממשלתית, וכדי לאפשר להם לחזור לעבודה מבלי להמתין להכנסה, שבדרך כלל משולמת תקופתית (שוטף פלוס 60) רק לאחר אספקת החלפים.
יגואר-לנד רובר, יחד עם ספקיות המשנה, מעסיקה למעלה מ-100 אלף בני אדם בבריטניה בלבד, מהם 33,000 עובדים המועסקים ישירות על-ידי JLR. היא מייצרת בימים כתיקונם כ-1,000 מכוניות ביום. בשלב ראשון, היצרנית תחל בייצור מנועים ומצברים למערכות היברידיות וגם תתפעל את סדנאות המרכבים והצביעה במפעליה. חלקים נוספים בייצור יופעלו בהדרגה בימים הבאים, כולל מפעל הדגל של היצרנית, סוליהול, בו מיוצרים דגמי ריינג' רובר – מנוע הרווח העיקרי של היצרנית בימים אלה.
המכירות, כצפוי, קרסו
על-פי נתוני JLR, המכירות הסיטונאיות של היצרנית (ליבואניות וסוכנויות שיווק) קרסו ברבעון האחרון ב-24%, והמכירות ללקוחות ב-17%. לירידה אחראית לא רק מתקפת הסייבר, אלא גם הפסקת הייצור היזומה של דגמי יגואר, לקראת ההשקה המחודשת של המותג כיצרנית חשמליות.
מכירות JLR היו בירידה השנה עוד לפני המתקפה. בחודש יולי פורסם כי המכירות ירדו ב-11% ברבעון, זאת בעיקר בגלל מלחמת הסחר עם ארה"ב, שהובילה לצניחה בייצוא מכוניות מבריטניה לאמריקה.
דני ישראל…תשמיע תגובה. אוף לאט לאט נעלמים המגיבים הרציניים במדור כמו אריאל מנור,שימי,בעילום שם,שוקי. בוווקום שנוצר קמו כמה מתחזים שבראשם המתחזה של דני שעשה נכון ושינה את שמו ללא מתחזה ,אבל עדיין כותב שטויות להרשים את דני טורונטו.
דני אתה צודק בקשר ללנדרובר,החברה ממציאת את עצמה כל שנה עם דגמים מהממים.אחייני האנגלי מחליף כל פעם שהדגם מתחלף,מעבר לזה אנגליה מוצפת בלנדרובר ולא ביגואר שהיה אוטו מצויין. יגואר ז״ל נפח את נשמתו בהודו
כיום יש לרכבי לנדרובר טכנולוגיות חדשניות אך לא מספיק מעובדות כך שהמכלולים לא אמינים אך יקרים מאד לתיקון. לפעמים יש תקלות שעולות יותר מ100,000 ש''ח שזו סיבה טובה לנטוש את המותג.
יגואר עשו אגדות מטורפות אבל המכוניות השיגרתיות שלהם זוועה באמינות וגם לא משנה כמה הם משקיעים בביצועים מרצדס אאודי ובמוו תמיד היו בטופ יש להם קטע של יחודיות אבל זה רכב בעייתי מאד תשאלו מוסכים,ולנד רובר חוץ מהדיפנדר הישן כל הרכבים שלהם אחרי 100 אלף מתקלקלים בעלויות של קורולה חדשה בקיצור החברה הזאת עשתה הרבה טעויות
רכבים מדהימים, יצרן תותח שלא משלם כסף לפושעים,
מי שרשם תקלות, אז אני לא מכיר רכב פרימיום ברמה הגבוהה ביותר ללא תקלות, אין חייה כזאת.
עוד דבר לקסוס זה לא פרימיום גם לא וולוו