דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי גג ושמשה קדמית: מרצדס הציגה מכונית על קיצונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הפיור ספיד תהיה מכונית על קיצונית למרצדס
  • תתבסס על פלטפורמה ומערכת הנעה מה-SL
  • הייצור יוגבל ל-250 יחידות

רוח בשיער: מרצדס חשפה תמונות ראשונות של הפיור ספיד (PureSpeed), מכונית על נטולת גג ושמשה קדמית. העיצוב שואב השראה מה-300 SLR עימה ניצח סטרלינג מוס את מרוץ המילה מילייה ב-1955, תוך קביעת שיא עם מהירות ממוצעת של 157 קמ"ש לאורך 1,600 ק"מ של המסלול.

לדברי מרצדס היא תהיה ראשונה בסדרת דגמים שתכונה "מיתוס" ומיועדת לדגמים ייחודיים. הייצור יוגבל ל-250 יחידות בלבד, בדומה למתחרות כמו פרארי מונזה, מקלארן אלווה ואסטון מרטין ספידסטר.

בסיס מוכר: התמונות שפרסמה היצרנית הן של אבות טיפוס בניסויי נהיגה, שנערכו בכבישים של צפון איטליה ובמסלול נארדו. מלבד הוויתור על גג ושמשה קדמית, ישנה קורה ייעודית המוצבת בין הנהג לנוסע, שיחד עם צמד קשתות מאחורי המושבים אמורה לשמש ככלוב בטיחות במקרה של התהפכות. עוד ניתן להבחין בתוספת מסיטי אוויר סביב למרכב האמורים לסייע בשיפור היכולת האווירודינמית.

כבסיס תשמש פלטפורמת ה-SL וגם מערכת ההנעה צפויה להיות דומה: V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר בחיבור לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (MCT) עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט, והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

מה אנחנו חושבים: הפיור ספיד היא ניסיון של מרצדס למצב עצמה גבוה מבעבר, לא רק מול המתחרות המסורתיות מבית כמו ב.מ.וו ואודי, אלא גם מול יצרניות אקזוטיקה מאיטליה ובריטניה. עד כמה היא מסוגלת לכך ועד כמה היא תהיה שונה מה-SL המשמשת לה בסיס? נדע לאחר שתוצג באופן רשמי. מה שבטוח הוא שעם כמות הייצור המוגבלת, מרביתן יבלו את השנים בחניות מקורות של אספני רכב ופחות בכבישי נהיגה ובמסלולי מרוצים.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה