דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פומה – המסכים גדלו, המנוע נותר צנוע

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד פומה עבר מתיחת פנים משמעותית בתא הנוסעים
  • היצע המנועים - טורבו-בנזין 1.0 ליטר בשלוש גרסאות הספק
  • אצלנו לקראת סוף השנה, כולל גרסה חשמלית שלא הוצגה עדיין

רכב הפנאי הקטן ביותר של פורד הוצג ב-2019 ועם הזמן הפך רב המכר של המותג באירופה. כעת, כארבע שנים לאחר מכן, מציגה פורד עדכון של אמצע החיים ומעדכנת כי תתחיל שיווק באירופה ברבעון השלישי של השנה. אלינו הוא צפוי להגיע זמן קצר אחר-כך, כנראה במהלך הרבעון הרביעי.

בכל מקרה, ביבואנית מעריכים כי השקת הדגם המעודכן אצלנו תהיה במקביל להצגת הגרסה החשמלית שטרם נחשפה ואמורה להגיח בקרוב.

מבחוץ יש שינויים קלים עם עדכון קל לפגוש הקדמי ולחתימת האור ביחידות התאורה הקדמיות שכעת כוללת אופציה של מטריקס לד. כדי שיהיה קל להבחין בין הדגם לפני ואחרי מתיחת הפנים, סמל המותג עבר מחזית מכסה המנוע לסבכה הקדמית. השינויים מאחור קלים יותר ונוגעים לתחתית הפגוש.

בפנים השינוי מהותי בהרבה. סביבת הנהג בעלת הקווים המעוגלים בתחילה שינתה פניה לחלוטין וכעת מאופיינת בקווים ישרים. זה הסגנן החדש של פורד שנראה קודם באקספלורר המחודש וגם באקספלורר החשמלי, שפרט לשם זהה לא חולקים ביניהם דבר.

המראה כעת מאוד רבוע וזוויתי והגם שנקראה פחות מזמין, הוא מייצר מקום למסכי מידע שונים שהפכו מהגדולים בקטגוריה.

בראש השינויים מסך המולטימדיה שגדל משמעותית מ-"8 ל-"12 ומבוסס על ממשק חדש ('סינק 4') עם אלקסה של אמזון כסייעת קולית. בנוסף ולראשונה בדגם יש קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, כאשר קישוריות לאנדרואיד אוטו נותרה חוטית.

לוח המחוונים גם הוא מציע גודל חריג לקטגוריה עם מסך "12.8. בנוסף ישנו גלגל הגה חדש (וקטום) ועיצוב שונה לדיפוני הדלתות ולפקדי השליטה שעליהם.

בתחום הבטיחות פורד מדווחת על שיפורי יכולת ותוספות אחרות כמו בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית דינמית (בהתאם לתמרורי מהירות) ועוד.

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין ומנוע הדיזל סולקו מההיצע ונתרו שלוש גרסאות הספק למנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים. 125 ו-155 כ"ס שהיו מתחילת הדרך, ו-170 כ"ס שהצטרפה להיצע במרץ האחרון ותתהדר בלוגו ST.

על אף ההספק הנאה, במקרה של האחרון זהו שינמוך שכן עד עתה שחררה גרסת ST עם מנוע ה-1.5 ליטר, 200 כ"ס שהספיקו ל-6.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. הזמן כעת יעמוד על 7.4 שניות.

בכל המנועים נמצא תיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, כאשר גרסת הבסיס בלבד מוצעת גם עם אופציה של שישה הילוכים ידנית.

מה אנחנו חושבים: עם הפסקת ייצור פיאסטה בשנה שחלפה, הפך פורד פומה לנושא הלפיד בקטגוריית המכוניות הקטנות של פורד. אך טבעי שגרסה חשמלית תגיע כדי להרים את הדגם שלב נוסף לתחום כמעט ללא מתחרים (בינתיים).

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה