לקראת תערוכת שנגחאי מציגה מרצדס ויז'ן V, מוביל נוסעים עתידני עם מערכות קולנוע מתקדמות. בינתיים מדובר באב-טיפוס בלבד, אך היבואנית מצפה כי יגיע ארצה תוך כשלוש שנים
הסעות למפונקים: אחרי סדרת קדימונים, יצרנית מכוניות היוקרה מרצדס חושפת בשנגחאי את הוויז'ן V - אב-טיפוס לקראת V קלאס חשמלי חדש לחלוטין, שיגיע לייצור בשנה הבאה וינחת אצלנו שנתיים לאחר מכן. הוא יתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה בשם VAN.EA שתשמש מגוון רחב של דגמים מסחריים-חשמליים, החל מגרסאות פשוטות לצרכי עבודה ועד ללימוזינות מפוארות להסעות.
המראה החיצוני עתידני, עם סרחי עודף קצרים הודות לפלטפורמה ייעודית עם קווים אווירודינמיים. הסבכה הקדמית כוללת משטחי זכוכית גדולים ומוארים, כאשר מעליהם ממוקמות יחידות תאורה רוחביות ממוסגרות ב-190 פסי לד דקים, וכמובן סמל המותג שניצב מעל לסבכה בדומה לדגמי היוקרה של המותג, ומואר אף הוא.
מהצד ניתן להבחין בחישוקי "24 ומסכי "קבלת פנים" על קורה B, בעוד מאחור ישנה מסגרת לד עצומה המורכבת מ-450 פסי תאורה נפרדים.
צפייה בתוכן ואן החלומות של מרצדס יגיע ארצה ב-2028
מתקפה רב-חושית: דלת הזזה חשמלית, בליווי מדרגה נשלפת (ומוארת, כמובן), חושפת "טרקלין נוסעים" אחורי ובו צמד מושבים בלבד. אלו מופרדים מתא הנהג באמצעות קיר זכוכית הניתן לאטימה חלקית או מלאה באופן חשמלי, באמצעות גבישים נוזליים.
המושבים הייחודיים מבוססים על מסגרת אלומיניום וניתנים להטיה של 180 מעלות, ואילו הקונסולה-ארון תצוגה שביניהם מתאימה את עצמה אוטומטית לתנוחת הישיבה וכוללת משטח מגע להפעלת מערכות מידע ובידור, כמו-גם שולחן מתקפל במראה של לוח שחמט.
לדברי מרצדס, ה"טרקלין" משלב עיצובים היפר-מודרניים יחד עם חומרים מסורתיים כמו עור נאפה לבן, קריסטל ומשי. ויטרינות מזכוכית משובצות בדיפוני העץ הכהה וממוסגרות עם פסי אלומיניום, ומאפשרות אחסון של אביזרים כמו תיקי יד, משקפי שמש וסמארטפון, כמו גם בקר שליטה למשחקי מירוצים.
מסך 4K עצום בגודל "65 נשלף חשמלית מהרצפה השקופה, ומאפשר צפיה בסרטים, גלישה באינטרנט ושימוש במשחקי מחשב. לצידו ישנם 42 רמקולים שחלקם מוטמעים במושבים, וכן 7 מקרנים שמאפשרים להפוך גם את חלונות הצד למסכים.
מה אנחנו חושבים: סגמנט מובילי הנוסעים הגדולים זוכה לפריחה מפתיעה בעידן החשמל, בעיקר בזכות ביקוש עירני בסין - שם מקובל כי בעל הממון יושב מאחור, לאו דווקא בלימוזינת סדאן מהודרת. ובסגמנט הזה, שבו נמצאים מותגים כמו זיקר, אקספנג, דנזה, לקסוס ואחרים, התחרתה עד כה מרצדס עם ה-EQV המיושן.
כעת היא מציגה דגם מרשים בהרבה, גם אם ברור שלא כל היכולות הטכנולוגיות שבו יגיעו לגרסת הייצור. בסין צפוי לו פוטנציאל הצלחה מרשים, אולי גם בארה"ב ובנסיכויות המפרץ. אצלנו ספק אם ימצאו לו יותר מרוכשים בודדים.