בקצרה:
- רנו קליאו חוזרת אחרי שנה לישראל
- עם מראה עדכני ומנוע ליטר מוכר
- תג המחיר: 125 אלף שקל

מתקמבקת: רנו קליאו, אחד מהדגמים הוותיקים והמצליחים בקטגוריית הסופר-מיני, חוזרת לאולם התצוגה לאחר הפסקה ארוכה ומאולצת, בשל חרם הייצוא שהטיל נשיא טורקיה ארדואן על ישראל. הפעם הייבוא יהיה מהמפעל בסלובניה, עם תג-מחיר העומד על 125 אלף שקל - התייקרות של 5,000 שקל ממחירה של גרסת הכניסה - הכמעט-זהה במפרט - בדגם הקודם. זה המקום להזכיר כי המגאן המשפחתית עדיין לא חזרה לישראל, שכן בתצורת הסדאן היא מיוצרת בטורקיה בלבד.
הקליאו נוחתת אצלנו לאחר מתיחת פנים שבוצעה כבר לפני שנתיים ועדיין לא הגיעה ארצה במראה החדש. השינויים צנועים וכוללים בעיקר פגושים, סבכה קדמית ויחידות תאורה, לצד קשתות מורחבות לבתי הגלגלים.

מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי: מנוע בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח ליטר עם 90 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית, המאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות. באירופה משווקת הקליאו גם עם מנוע היברידי - עם הספק מנוע עדיף ב-60% וצריכת דלק נמוכה בכ-40% - ובמחיר גבוה יותר, אך בנתיים היא לא תעשה עליה.
מפרט האבזור והבטיחות בסיסיים וכוללים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "7 כל אחד), בלימה אוטונומית ושמירת נתיב.

מה אנחנו חושבים: החזרה של הקליאו להיצע המקומי היא בשורה חשובה עבור יבואנית רנו, שבעקבות החרם הטורקי נותרה עם היצע מוגבל שכלל רכבי פנאי ומסחריות בלבד. למרות התייקרות של כמה אלפי שקלים, היא עדיין נראית כמו עסקה מעניינת, אם כי בהשוואה לגרסאות המשווקות באירופה היא עושה את זה עם מערכת הנעה ורשימת אבזור צנועות.
נזכיר כי הקליאו נבחרה בעבר לטובה בקטגוריה וניצחה את מתחרותיה האירופאיות. מעניין יהיה לראות האם ועד כמה השתנה מעמדה כיום.