בקצרה:
- קופרה תתחשמל, סיאט תישאר בבנזין
- הלאון תהיה דגם חשמלי רביעי למותג
- המהפך הצפוי יקרה רק בעשור הבא
אנרגיה חדשה: הלאון המשפחתית, שהוצגה כבר לפני חמש שנים (אז תחת מותג סיאט בלבד), תמשיך להימכר בשינויים קלים גם לתוך העשור הבא - ואז צפוי דור חדש וחשמלי, תחת מותג קופרה בלבד. כך על פי דברים שאמר וויין גריפית'ס, ראש החטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן, בראיון לאוטוקאר הבריטי.
הלאון תתבסס על פלטפורמת SSP העתידית של קונצרן פולקסווגן, שתשמש את הדגמים החשמליים הקומפקטיים של הקונצרן, מקטגוריות סופר-מיני ועד לדגמי ביצועים. היא תהיה בממדים דומים ללאון הנוכחית ותתמקם מתחת לטווסקאן בהיררכיית הדגמים המשפחתית, לצד הבורן שגם היא תוצג עד אז בדור חדש והראבאל שיהיה הדגם הקטן בהיצע.
בנזין לסיאט: בזמן שקופרה תתמקד בדגמים חשמליים והיברידיים-נטענים, סיאט תשים את הדגש על מנועי בנזין עם סיוע חשמלי קל. האיביזה והארונה הוותיקות, שהוצגו כבר ב-2017, צפויות להתעדכן בשנה הבאה ולקבל סיוע חשמלי קל, ככל הנראה עם הנעה היברידית מתונה (48V). השתיים צפויות להמשיך גם כן לתוך העשור הבא, 13 שנים לאחר שהוצגו בדור הנוכחי.
"אנחנו רוצים להאריך את מחזורי החיים של המוצרים האלה", אמר גריפית'ס, "כמו שעשתה פולקסווגן עם הפולו. ייתכן וסיאט תוותר על הלאון ועל האטקה ותתמקד בדגמים הקטנים והזולים, אם כי זה יוחלט רק בעתיד".
באשר למעבר להנעות חשמליות אמר כי "יש צורך לתת מענה ל-90% מהשוק שמבקש סוגים אחרים של מערכות הנעה - בעירה פנימית, היברידיות או היברידיות-נטענות. לא נסטה מהיעד החשמלי, ואנחנו לא חוזרים בנו מהשאיפה להגיע לאפס פליטות במהירות האפשרית. אבל אנחנו צריכים לגלות גמישות במהלך הדרך. לא נוכל להכריח צרכנים לנהוג במכוניות חשמליות".
מה אנחנו חושבים: בקונצרן פולקסווגן נהנים מהצמיחה המהירה של מותג קופרה הצעיר, ומרחיבים את היצע הדגמים שלו בקצב מהיר למדי. במקביל, נדמה כי התמורות בשוק הרכב העולמי שמגלה לאחרונה קרירות יחסית לחשמל, שכנעו את קברניטי הקבוצה לעכב את המעבר העתידי של סיאט לחברת שירותי ניידות, ולהמשיך לשווק דגמים קטנים וזולים לייצור, עם כמה שפחות השקעה ולפרק זמן ארוך מהרגיל.
בכל מקרה, מהפכת החשמל צפויה להישאר נחלתה הבלעדית של קופרה בעתיד הנראה לעין - מה שבכל מקרה ישאיר את סיאט מאחור, עם מיקוד בקהל הלקוחות המסורתי של המותג.