בקצרה:
- ה-02 הוא חשמלי ראשון של לינק אנד קו (Lynk&Co)
- מבוסס על פלטפורמה ומערכת הנעה של ג'ילי
- המחיר מיישר קו עם המתחרים הגדולים: החל ב-170 אלף שקל
מתחבר לשקע: ה-02 יהיה דגם שני - וחשמלי ראשון, לצד ה-01 ההיברידי - באולם התצוגה המקומי של מותג הרכב הסיני Lynk&Co, ונוחת כאן שנתיים לאחר השקת המותג בישראל. כבסיס משמשת פלטפורמת SEA הייעודית של קונצרן ג'ילי, המשמשת מספר גדול של דגמים, בהם וולוו EX30, סמארט 1 וזיקר X, שצפויים להיות בין מתחריו העיקריים בישראל. תג המחיר נמוך מהם במעט ומתחיל ב-170 אלף שקל, ובכך הוא ניצב מול רבי מכר כמו BYD אטו3 וג'ילי גיאומטרי C.
בשונה מאחיו לפלטפורמה הוא יוצע רק עם מערכת הנעה אחת, עם מנוע אחורי (272 כ"ס) המזניק את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, 0.1 שניות פחות מזיקר X המקביל. הוא ניזון מסוללת 66 קוט"ש המקנה טווח תיאורטי שנע בין 435 ל-465 ק"מ בהתאם לרמת הגימור, עם טעינה מהירה (150 קילוואט) שאמורה לאפשר מילוי ל-80% בחצי שעה.
הגודל קובע: בהשוואה לזיקר, ה-02 ארוך בכ-3 ס"מ (446 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-0.5 ס"מ (275.5 ס"מ), עם תא מטען גדול ב-48 ליטר (410 ליטר) ותא נוסף מתחת למכסה הקדמי (15 ליטר) לאחסון כבל הטעינה.
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול ("15.4) עם מערכת מצלמות היקפיות אך בינתיים ללא צימוד לאפל קארפליי הצפוי להגיע בקרוב, ואנדרואיד אוטו שיוצע החל מהרבעון השני של 2025 - כך אומרים ביבואנית. יש כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם וחלון שמש (שאינו נפתח). רמת הגימור הבכירה (177 אלף שקל) מוסיפה בין היתר צמד משטחי טעינה אלחוטית ומערכת שמע של הרמן קרדון. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: לינק אנד קו היה המותג הראשון של ענקית הרכב הסינית ג'ילי ששווק באירופה, עם ה-01 שניסה להציע אלטרנטיבה לרכבי פנאי היברידיים-נטענים כמו כמו טויוטה ראב 4, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008. אבל למרות החלוציות, הבסיס המשובח של וולוו (XC40) ומודל שיווק באמצעות ליסינג ייחודי, הוא לא ממש הצליח. כך גם בישראל, בה נמכרו מאז נחת כאן לפני כשנתיים רק כ-800 יחידות, חלקן בערוצי "אפס קילומטר".
ה-02 החשמלי, שמתומחר טוב יותר לטעמנו, עשוי בהחלט לשפר את מצבו הלא מזהיר של המותג. לא רק מכיוון שהוא עולה כמו דגמים מתחרים מצליחים, אלא בעיקר מכיוון שהוא זול מאחיו לפלטפורמה שמצליחים למדי בשוק המקומי. אבל כדי לעשות זאת, המותג שכרגע אינו נתפס כנחשק וראוי לשיקול, יהיה חייב לבצע מספר מהלכי שיווק ושיפור תדמית חשובים. בעיקר מכיוון שהצפי ביבואנית הוא למכור אלפי יחידות מדי שנה רק מה-02. יהיה מעניין מאוד לראות כיצד מתפתח השינוי המתבקש.