חשבנו שזה נגמר עבורן, מכוניות תענוג שמסיבות שונות - בעיקר מחסור חמור בעתיד רווחי - ירדו מפס הייצור ללא שוב. שדודג' הפסיקה למכור את וויפר האימתנית, שאלפא רומיאו את 4C היפהיפיה, שפיאט את 124 ספיידר הנהדרת ושאף אחד כבר לא ירצה ג'יפ פטריוט חדש מהניילונים. אבל טעינו. דו"ח המסירות של סטלנטיס בארה"ב שהגיע לידינו חושף כי מכוניות שיצורן הופסק לפני שנים בכל זאת עדיין נמכרות כחדשות.
ייצור דודג' וויפר למשל החל ב-1991, הופסק ב-2009 לאחר שני דורות והוחזר לחיים ב-2012 בדור שלישי, שסיים את דרכו סופית באוגוסט 2017. אבל יש המתקשים לוותר על האגדה המיוחדת הזו וכנראה מוכנים לעשות הכל כדי להתיישב סנטימטרים בודדים מ-V10 אטמוספרי בנפח 8.4 ליטר עם 645 כ"ס ו-83 קג"מ.
לאורך השנים נמכרו כמה דגמי צפע אמריקני חדשים שלא ברור איך הוסתרו כל-כך טוב. ב-2023 נמכרו שתיים, ב-2022 אחת, ב-2021 ארבע יחידות ועוד ארבע מאגדת ההנאה הזו ב-2020. היכן הן מתחבאות בהמתנה לרוכש? לסטלנטיס פתרונים.
וויפר לא לבד. גם אלפא מכרה 4C יפהפיה אחת בשנה שחלפה למרות שכבר שלוש שנים היא לא מיוצרת. ופיאט מצאה לא פחות מ-28 לקוחות עבור 124 ספיידר שגם היא סופרת כבר שלוש שנות פנסיה.
ואם אתם חושבים שהמלאי הסודי כולל רק מכוניות ספורט אקזוטיות במחסן עצום כלשהו, אתם טועים. קונצרן הרכב מסר גם ג'יפ פטריוט אחד חדש וגם ארבעה קרייזלר 200 ושלושה דודג' דארט, כשייצור שלושתן הופסק ב-2016. וגם את המסירות של דודג' ג'רני שמסתבר עדיין להיט עם 36 מסירות בשנה שחלפה שמצטרפות ל-194 מסירות ב-2022 על אף שהדגם האחרון פרש מייצור ב-2020.
11 מכוניות שיצורן הופסק, אך הן עדיין נמכרות כחדשות:
- דודג' וויפר – ייצור הופסק ב-2017
- אלפא רומיאו 4C – ייצור הופסק ב-2020
- פיאט 124 ספיידר – ייצור הופסק ב-2020
- ג'יפ פטריוט – ייצור הופסק ב-2016
- קרייזלר 200 – ייצור הופסק ב-2016
- קרייזלר טאון אנד קאנטרי – ייצור הופסק ב-2016
- דודג' דארט – ייצור הופסק ב-2016
- דודג' ג'רני – ייצור הופסק ב-2020
- דודג' קארוואן – ייצור הופסק ב-2020
- פיאט 500 – ייצור הופסק ב-2019
- פיאט 500L – ייצור הופסק ב-2020