דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במקום מכונית אוטונומית: רנו מפתחת מיניבוס ללא נהג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • התכנית האוטונומית של רנו משנה כיוון
  • תפעיל מיניבוס אוטונומי בטורניר הרולאן גארוס
  • הפיתוח מתבצע בשיתוף WeRide

מחשבת מסלול מחדש: רנו הודיעה היום (ד') על שינוי אסטרטגי בפרויקט המכוניות האוטונומית, עליו היא עובדת כמו יצרניות רבות אחרות. לדבריה, מכוניות פרטיות ימשיכו להיעזר בשנים הקרובות במערכות אוטונומיות ברמה 2 בלבד - כלומר מערכות סיוע לנהיגה (בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת נתיב) אך תוך מעורבות מלאה של הנהג ובאחריותו הבלעדית. זאת מכיוון שרמה אוטונומית גבוהה יותר לכלי רכב פרטיים "נראית לא סבירה לעת עתה בהתחשב בדרישות הרגולציה, ציפיות הלקוחות ועלות הטכנולוגיה, שתהפוך את הביקוש לזניח", כך לדברי רנו.

לצד זאת, מכריזה החברה על התחלה של ניסויים פומביים במיניבוס שיצוייד במערכות אוטונומיות מדרגה 4, כלומר - בנסיעה אוטונומית מלאה ללא נהג ברכב, אך באזורים שהוגדרו לכך מראש. לדברי רנו, בתחבורה הציבורית פוטנציאל ההצלחה גבוה יותר, מכיוון שבה כלי הרכב נוסעים במסלולים קבועים.

מה עוד צריך לדעת: הניסויים הפומביים יחלו בטורניר הטניס המפורסם רולאן גארוס, שיפתח ב-26 למאי בסמוך לפריז. הפלטפורמה העתידית של המיניבוס האוטונומי תתבסס על הדור הבא של רנו מאסטר, ובכל מקרה תדרוש מערכת בקרה אנושית לפיקוח מרחוק על הנסיעות.

השותפה הטכנולוגית של רנו בפרויקט היא חברת WeRide שנוסדה בארה"ב לפני שבע שנים בסך הכל וכבר מבצעת ברחבי העולם ניסויים ביותר מ-700 כלי רכב אוטונומיים שצברו עד כה למעלה מ-28 מיליון קילומטרים בתנאי ניסוי. בנוסף לרנו, WeRide משתפת פעולה גם עם יצרניות הרכב הסיניות GAC ויוטונג (שמשווקת אוטובוסים בישראל), וכן עם תאגיד בוש הגרמני.

מה אנחנו חושבים: ההצהרה הנוכחית של רנו די חריגה, בהתחשב בעובדה שיצרניות אחרות ממשיכות לקדם מכונית אוטונומית גם ללקוח הפרטי. אבל אנחנו אוהבים לראות יצרניות רכב שמוכנות להודות בטעות ולשנות אסטרטגיה כך שתתאים למציאות, במקום לדחות שוב ושוב את תאריכי ההשקה של טכנולוגיות חדשות. אם תצליח רנו להביא לשוק מיניבוס אוטונומי יעיל ובטוח בעתיד הנראה לעין, זה יהיה הישג מרשים לכל הדעות.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה