בקצרה:
- היצרנית הסינית מעדכנת את האטו 3
- הטעינה המהירה שופרה, מרווחי הטיפולים גדלו
- המחיר מתחיל כעת ב-170 אלף שקל
חשמל להמונים: האטו 3 הוא לא רק הדגם הפופולארי ביותר של BYD, מותג החשמליות הנמכר ביותר בישראל. הוא גם עשה היסטוריה כשהפך אשתקד לפעם הראשונה בה דגם חשמלי היה הנמכר ביותר בכלל שוק הרכב, תואר עליו הוא מצליח לשמור גם השנה. תג המחיר מתחיל כעת ב-170 אלף שקל, התייקרות של 1,500 שקל.
מה חדש: השינוי המשמעותי ביותר הוא שדרוג מערת הטעינה המהירה (110 קילוואט לעומת 90) מה שמקצר את משך הטעינה מ-10% ל-80% ב-5 דקות (35 דקות). הסוללה עצמה נותרה בקיבולת זהה (60.4 קוט"ש) וכך גם טווח הנסיעה (420 ק"מ), הספק המנוע החשמלי (204 כ"ס) והביצועים (7.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש).
נוספה גם אופציה להתקנת וו גרירה (עד 750 ק"ג) וגם מרווחי הטיפולים גדלו ל-30 אלף ק"מ או שנתיים לעומת 20 אלף ק"מ או שנה.
מה עוד צריך לדעת: מבחינה עיצובית השינויים מסתכמים בקורה C מושחרת במקום גימור מתכתי והסרת הכיתוב המיותר Build Your Dreams מדלת תא המטען. לרשימת האבזור בגרסת הבסיס נוספו מצלמת דרך מקורית, חלונות אחוריים מושחרים ואוורור למושבים הקדמיים במקום חימום בעבר המוצע כעת רק בגרסה הבכירה.
השאר נותר ללא שינוי לרבות מסך מגע ("12.8) עם מנגנון היפוך, ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי למושבים קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות וחלון שמש. הגרסה הבכירה (ב-177.5 אלף שקל) מוספיה מסך מגע גדול יותר ("15.6) דלת תא מטען חשמלית וכבל V2L.
מערך הבטיחות כולל גם התרעת ערנות נהג והכנה למנעול בדיקת אלכוהול, בנוסף לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת שהוצעו בעבר.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר האטו 3 צנוע ביחס למקובל במתיחות פנים, אבל הוא מטפל בחלק מנקודות התורפה שלו מבלי להביא לעליית מחיר משמעותית, לפחות בינתיים. האם זה יספיק לו כדי לשמור על מעמד רב המכר של השוק? עוד מוקדם לדעת, שכן שינוי המיסוי עלול לגרום להתייקרות משמעותית שתפגע בנקודות החוזקה הגדולה ביותר שלו: התמורה לכסף.