דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שנות ה-90 חזרו: רנו הציגה טווינגו חדשה וחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

רנו חשפה טווינגו חדשה, דור רביעי בשושלת המיני הצרפתית שנוסדה לפני יותר מ-30 שנה ותשווק מעתה רק בגרסה חשמלית. תג המחיר באירופה מתחיל ב-20 אלף יורו, דומה למחירה של קליאו בסיסית. הייעוד עירוני בלבד - כפי שעולה מנתוני הסוללה - ולישראל היא צפויה להגיע רק בסוף 2026, מפס הייצור של רנו בסלובניה.

הטווינגו מבוססת על פלטפורמה AmpR Small הייעודית לחשמליות ומשותפת לרנו 5 ו-4 החדשות, אך היא תהיה ראשונה עבור רנו להשתמש בסוללת LFP (ליתיום ברזל פוספט) מיצרנית הסוללות הענקית CATL הסינית, במקום סוללות ליתיום-יון שמייצרת רנו עצמה - זול יותר, ללא ספק.

בדרך לשמור על מחיר נמוך ככל הניתן היא עושה שימוש בסוללה בקיבולת 27.5 קוט"ש בלבד, ובהתאם תציע טווח נסיעה תיאורטי צנוע של 263 ק"מ.

טעינה מהירה (DC בקצב 50 קילוואט) היא לא ציוד תקני אלא רק אופציה בתוספת תשלום שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה. יש להניח שבהתחשב בטווח המוגבל, אנשי רנו מייעדים אותה באופן כמעט בלעדי לתנועה עירונית וטעינה איטית בעמדה ביתית.

בנוסף ניתן לעשות שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) או כדי לאגור חשמל בשעות השפל ולספק אותו למערכת הביתית ולרשת החשמל הציבורית בשעות השיא.

פריט נוסף שאיפשר מחיר נמוך הוא המנוע החשמלי, עם 82 כ"ס ומבית הייצור של שנגחאי E-DRIVE. בהתאם לייעוד, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 12.1 שניות בדרך ל-130 קמ"ש. בדומה לרנו 4, מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת ארבעה מצבים המופעלים באמצעות מנופים מאחורי ההגה, כולל אפשרות לנהיגת "דוושה אחת".

העיצוב שכבר נחשף בתמונות שדלפו לרשת חוזר למקורות של הדור הראשון עם חרטום, צללית ואחוריים מזוהים היטב. עיצוב הפנים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע ("10), דיפונים בצבע המרכב ושטחים עם רקמה צבעונית.

הטווינגו החדשה גדולה משמעותית מהדור הראשון, ובכל זאת קצרה מרנו 5 ב-13 ס"מ (379 ס"מ), עם ממד רוחב ובסיס גלגלים צנוע בכ-5 ס"מ (172 ס"מ ו-249 ס"מ בהתאמה), ומשקל עצמי נמוך בכ-200 ק"ג (1.2 טון).

בשונה מגרסת המקור, הפעם היא מציעה חמש דלתות בלבד במקום שלוש, אך מאחור יש עדיין מקום רק לשני נוסעים, עם אפשרות כיוון למרחק של כל אחד מהמושבים שם (17 ס"מ לפנים-אחור) ובכך הגדלת מרווח הרגליים או תא המטען (עד 360 ליטר).

בשונה מהטווינגו היוצאת שלא צוידה במערכות בטיחות אקטיביות, בחדשה יש בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור הנוחות כולל בין היתר סיוע אוטונומי בחניה, מערכת לאיתור מקום חניה מבוססת גוגל, אפשרות להקרנת סרטים מאמזון וידאו פריים, דפדפן אינטרנט וטעינה אלחוטית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

חזור למעלה
">