דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם סיקסט מתנערת מטסלה - מזמינה רבע מיליון מכוניות מסטלנטיס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יחד עם הרץ, גם סיקסט ויתרה על מכוניות טסלה להשכרה
  • החליטה לחתום על הסכם רכש עצום עם סטלנטיס
  • העסקה תכלול כמובן רכבים חשמליים, אך גם בנזין ודיזל

להתראות לטסלה: במקביל להחלטה של הרץ, שנפרדה מחלק ניכר של צי החשמליות שלה, שכלל בעיקר טסלות מדגמי 3 ו-Y, גם ענקית ההשכרה המתחרה סיקסט החליטה למכור את צי הטסלות שברשותה ולבטל הזמנות עתידיות לדגמי המותג. הסיבה: כמו במקרה של הרץ, ירידת ערך מואצת בשל הוזלות מחירים תכופות ועלויות גבוהות מהצפוי לתיקון הרכבים.

סטלנטיס

שלום לסטלנטיס: כעת מודיעה סיקסט על הזמנת רכש עצומה של רבע מיליון מכוניות מקונצרן סטלנטיס - חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, ג'יפ, ראם ומותגים נוספים. הרכבים מיועדים לשירותי ההשכרה של סיקסט באירופה ובארה"ב, והם יסופקו במהלך שלוש השנים הקרובות.

בסיקסט ובסטלנטיס לא מפרסמים את חלוקת הרכש הפנימית בין המותגים השונים וגם לא מדווחים מה יהיה שיעור הרכבים החשמליים בעסקה, אך מדווחים כי בעסקה יכללו רכבים חשמליים, רכבים היברידיים-נטענים ורכבים המצוידים במנועי בעירה פנימית.

לאור הצהרותיה של סיקסט לפיה תעביר לחשמל שיעור של 70-90 אחוזים מצי ההשכרה האירופי שלה עד סוף העשור - נראה כי העסקה צפויה לכלול לא מעט דגמים נקיים מזיהום.

מה אנחנו חושבים: לצד שיעורי החדירה העצומים של מותגי הרכב החדשים לשוק הפרטי, נראה כי לקוחות הענק המוסדיים מתקשים לכלול אותם בתכניות העבודה ארוכות הטווח. סימני השאלה הרבים בנוגע לשמירת הערך, זמינות החלפים ועלויות התיקון והאחזקה מתגלים לאחרונה כמרכיבים קריטיים בחישוב שורת הרווח של חברות ההשכרה הגדולות, ולכן הן נאלצות להיפרד מטסלה הבעייתית ופונות בחזרה אל הספקים הוותיקים והיציבים יותר.

וכרגיל, לא מדובר בצפירת הרגעה עבור היצרנים הוותיקים - שכן היצרנים החדשים, בעיקר אלו מסין, ילמדו במהירות את דרישות השוק ויהיו תחרותיים בעתיד לא רק בהיבטים הטכנולוגיים, אלא גם בשירות וביציבות לאורך הזמן. פשוט כי אין להם ברירה אחרת - וגם לא מגבלת מזומן או כוח אדם זול.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה