דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתחילה מאפס: יגואר תציג דגם ראשון בעידן החדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יגואר עצרה את מכירות הדגמים הקיימים
  • מתכננת ריסטארט עם שלושה דגמים חשמליים
  • ראשון יחשף בחודש הבא, אבל יגיע לכבישים רק בעוד כשנתיים

להתחיל מחדש: בקיץ האחרון הודיעה יגואר על הפסקת הייצור של חמישה מתוך 6 הדגמים בהיצע של החברה, כאשר בחלק מהשווקים - בהם בריטניה וישראל - נעצרו מכירות המותג באופן סופי. במקומם תציג יגואר שלושה דגמים חדשים על בסיס פלטפורמה חשמלית-ייעודית בשם JEA, ראשי תיבות של Jaguar Electrified Architecture.

אב טיפוס לדגם הראשון יחשף במסגרת שבוע האמנות של מיאמי שיפתח ב-2 לדצמבר. ההחלטה לחשוף את הדגם דווקא בארה"ב, עבור מותג עם שורשים בריטיים עמוקים (ובעלות הודית), נובעת לדברי בכירים בחברה מתוך מיקוד בשוק האמריקאי, שנחשב גדול יחסית עבור מותגי יוקרה.

מה עוד צריך לדעת: המכונית שתיחשף במיאמי תהיה GT חשמלית, בתצורת קופה עם ארבע דלתות. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, עם כ-600 כ"ס, טווח נסיעה של כ-700 ק"מ ומחיר משוער של כ-100 אלף ליש"ט. לפני שאתם ממהרים לטלפן לאולם התצוגה, קחו בחשבון שרשימת ההזמנות תיפתח רק בסוף השנה הבאה, בעוד האספקה ללקוחות מתוכננת לקיץ של 2026.

בהמשך צפויה יגואר להציג עוד שני דגמים על בסיס הפלטפורמה החדשה, האחד לקטגוריית הפנאי והשני כדגם סדאן קלאסי, כאשר המטרה היא לשפר את המיצוב ולהתחרות בדגמים כמו בנטלי בנטאיגה ופליינג ספר.

מה אנחנו חושבים: מהעבר המפואר של יגואר נשארו כמה דגמים מיושנים, שלא זכו להצלחה בשנים האחרונות וטוב שירדו מפס הייצור. כך שהתחלה מחדש היא רעיון לא רע - וכנראה גם היחיד למעט סגירת שערים - עבור המותג הבריטי-הודי, ופלטפורמה חשמלית-יעודית היא צעד ראשון מוצלח.

אך מעשית העידן החדש של יגואר יפתח רק בעוד שנתיים עם הצגה - כך מקווים שם - של דגם ראשון. בהתחשב בעובדה שהמתחרות לא ממתינות בחיבוק ידיים, ולא פחות חשוב, שזרם המזומנים כמעט ופסק, זה בהחלט עלול להיות מאוחר מדי. נראה כי במקרה הטוב יגואר תיאלץ לרדוף אחרי המתחרים, במקרה הפחות טוב היא תמצא עצמה בפיגור שיאיים על עצם השרדותה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. טעות 
    בנזין, 11-11-2024

    הגימיק החשמלי מיצה את עצמו.

    עוד שנתיים אף אחד לא ירצה לקנות את זה בכלל.

    סגור תגובה

  • 2. יגואר החליטה על התאבדות כלכלית 
    EXTRA-שמאל , 11-11-2024

    בתור בעל שתי מכוניות יגואר XJ, XK, אני יכול לומר שאם החברה תעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד, היא תאבד אותי כלקוח.

    סגור תגובה

  • 3. כמעט כמו סוברו 
    עטליהו בן חילק, 11-11-2024

    היה לי יגואר, במהירות של 240 קמ"ש ההגה קצת רעד,אז עברתי לסוברו.

    סגור תגובה

  • 4. תפילת אשכבה 
    ירוחם, 11-11-2024

    המותג מת והם עוד לא קלטו את זה

    סגור תגובה

  • 5. יגואר 
    ddanx, 12-11-2024

    יגואר של פעם זו שהיתה עד שהחברה ההודית רכשה אותה שונה לחלוטין ממה שהיא היום בשנות ה 50 60 שלטה על הכבישים באנגליה ואירופה זו היתה מכונית כיף לכל האוכלוסיה היום זו מכונית משפחתית לו היו חיים מקימי החברה לא היו מכירים במה שהפכה מרכב ספורט לכולם לסתם רכב יוקרה ללא שום חזון או מבט ספורטיבי כלל

    סגור תגובה

  • 6. מתחילה מאפס: יגואר תציג דגם ראשון בעידן החדש 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-11-2024

    חבל שמכוניות יגואר יהפכו לחשמליות. לא יהיה הרעש האופייני של מנועי בנזין.
    בנטלי:
    מכוניות בנטלי ישנות יותר השתמשו ב-V12 עם טורבו כפול = טורבו אחד לכל 6 צילינדרים. לבנטלי בנטויגה ההיברידית 2019 יש מנוע בנזין V6 בנפח 3 ליטר ומנוע חשמלי. בנטלי הוא היברידי עם ביצועים אולטרה-עלים עם מנוע V8 בנפח 4 ליטר ומנוע חשמלי. הוא מפיק יותר מ-740 כוח סוס
    אני ואשתי מחזיקים 3 מכוניות. הראשון הוא הבנטלי. השני הוא לינקולן והשלישי הוא הפוקוס. כל השכונה לא אוהבת מכוניות חשמליות. לכולם יש מכוניות יקרות שמשתמשות בבנזין.
    1. אתה טועה. בהתבסס על תוצאות החיפוש שסופקו, ניכר כי המכירות של כלי רכב חשמליים (EV) אכן גדלות ברחבי העולם. אינדיקטורים וסטטיסטיקות מפתח מצביעים על מגמת עלייה עקבית.
    בשווקים שונים, כמו ברזיל, וייטנאם והודו, מכירות רכבי החשמל גדלו פי ארבעה, גדלו פי שבעה או עלו ביותר מ-50% ברבעון הראשון של 2024.
    סוכנות האנרגיה הבינלאומית מראה שתחזית EV העולמית בשנת 2024 צופה כי מכירות EV עולמיות עשויות להגיע ל-17 מיליון בשנת 2024, כאשר יותר מאחת מכל חמש מכוניות שנמכרו ברחבי העולם יהיו חשמליות.
    אמנם קצב הצמיחה עשוי להאט, אך מכירות רכבי החשמל ב-2025 ו-2026 עדיין צפויות לעלות ברחבי העולם. הצגת מודלים חדשים, הגברת התחרות וגיוון אזורי יתרמו לצמיחה זו. עם זאת, קצב הצמיחה יהיה מתון יותר מאשר בשנים קודמות.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה