בקצרה:
- יגואר עצרה את מכירות הדגמים הקיימים
- מתכננת ריסטארט עם שלושה דגמים חשמליים
- ראשון יחשף בחודש הבא, אבל יגיע לכבישים רק בעוד כשנתיים
להתחיל מחדש: בקיץ האחרון הודיעה יגואר על הפסקת הייצור של חמישה מתוך 6 הדגמים בהיצע של החברה, כאשר בחלק מהשווקים - בהם בריטניה וישראל - נעצרו מכירות המותג באופן סופי. במקומם תציג יגואר שלושה דגמים חדשים על בסיס פלטפורמה חשמלית-ייעודית בשם JEA, ראשי תיבות של Jaguar Electrified Architecture.
אב טיפוס לדגם הראשון יחשף במסגרת שבוע האמנות של מיאמי שיפתח ב-2 לדצמבר. ההחלטה לחשוף את הדגם דווקא בארה"ב, עבור מותג עם שורשים בריטיים עמוקים (ובעלות הודית), נובעת לדברי בכירים בחברה מתוך מיקוד בשוק האמריקאי, שנחשב גדול יחסית עבור מותגי יוקרה.
מה עוד צריך לדעת: המכונית שתיחשף במיאמי תהיה GT חשמלית, בתצורת קופה עם ארבע דלתות. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, עם כ-600 כ"ס, טווח נסיעה של כ-700 ק"מ ומחיר משוער של כ-100 אלף ליש"ט. לפני שאתם ממהרים לטלפן לאולם התצוגה, קחו בחשבון שרשימת ההזמנות תיפתח רק בסוף השנה הבאה, בעוד האספקה ללקוחות מתוכננת לקיץ של 2026.
בהמשך צפויה יגואר להציג עוד שני דגמים על בסיס הפלטפורמה החדשה, האחד לקטגוריית הפנאי והשני כדגם סדאן קלאסי, כאשר המטרה היא לשפר את המיצוב ולהתחרות בדגמים כמו בנטלי בנטאיגה ופליינג ספר.
מה אנחנו חושבים: מהעבר המפואר של יגואר נשארו כמה דגמים מיושנים, שלא זכו להצלחה בשנים האחרונות וטוב שירדו מפס הייצור. כך שהתחלה מחדש היא רעיון לא רע - וכנראה גם היחיד למעט סגירת שערים - עבור המותג הבריטי-הודי, ופלטפורמה חשמלית-יעודית היא צעד ראשון מוצלח.
אך מעשית העידן החדש של יגואר יפתח רק בעוד שנתיים עם הצגה - כך מקווים שם - של דגם ראשון. בהתחשב בעובדה שהמתחרות לא ממתינות בחיבוק ידיים, ולא פחות חשוב, שזרם המזומנים כמעט ופסק, זה בהחלט עלול להיות מאוחר מדי. נראה כי במקרה הטוב יגואר תיאלץ לרדוף אחרי המתחרים, במקרה הפחות טוב היא תמצא עצמה בפיגור שיאיים על עצם השרדותה.