בקצרה:
- אקספנג G6 ישווק בעתיד גם עם מנוע היברידי-נטען
- עם 325 ק"מ על חשמל, 1,400 ק"מ תיאורטיים של טווח
- צפוי לנחות כאן במהלך המחצית השניה של 2026

חיזוק בבנזין: אקספנג תציג בקרוב גרסה היברידית-נטענת ל-G6, הדגם הנמכר ביותר של המותג באירופה ובישראל. פרטים ראשונים על הגרסה החדשה פורסמו ברשת באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). נציין כי בינתיים אין תאריך יעד לתקינה אירופית המחויבת כדי לאפשר את שיווקו בישראל, אבל הערכה היא שזה יקרה במהלך המחצית השניה של 2026.
הצד הטכני: ה-G6 יהיה דגם שני של אקספנג לקבל מערכת הנעה היברידית-נטענת, אחרי ה-X9. הוא מצויד במנוע חשמלי אחורי (296 כ"ס) זהה לגרסה החשמלית שעברה לאחרונה מתיחת פנים, עם סוללה בקיבולת 55.8 קוט"ש שמאפשרת טווח חשמלי של 325 ק"מ.

בדומה ל-X9, גם כאן יש מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), תוצרת דונג'אן, המשמש כגנרטור לטעינת הסוללות ומאפשר טווח נסיעה כולל של 1,400 ק"מ.
בתמונות שפורסמו ניתן להבחין כי המראה זהה לגרסה החשמלית וכך גם סביבת הנהג, עם מסך מגע גדול במרכז הקונסולה ("15.6) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) במבנה "צף" מאחורי ההגה.
מה אנחנו חושבים: אקספנג נחשבת בסין לאחת המתקדמות בתעשייה, ויחד עם ניו ולי-אוטו מרכיבות את המשולש המכונה 'נאי-שיאו-לי' (NEI-SHIAO-LI), כשהן זוכות ברפובליקה העממית למעמד מקביל לזה של מרצדס-ב.מ.וו-אודי במערב.
אקספנג היא היחידה מהשלוש שזכתה להצלחה בשיווק מחוץ לסין, בשונה מניו שניסתה ונכשלה בינתיים ומלי-אוטו שעוד לא החליטה על צעדי שיווק גלובליים. והיא גם מעוניינת לשמור על המומנטום החיובי ולכן קשובה לתנודות השוק עם האטה בביקוש לחשמליות לצד העליה במערכות הנעה היברידיות-נטענות.
ביבואנית מקווים שהוא יקבל במהרה גם תקינה אירופאית מתבקשת, שתסייע ללא ספק להגדיל את המכירות ולהעניק לו גם יתרון תדמיתי על מתחריו מבית זיקר, IM ואקסלנטיס, שיקבלו בקרוב מערכת הנעה דומה.