דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כך עוקפים את המיסוי הדרקוני באירופה: סיניות מייצרות בטורקיה

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרנית הרכב הסינית BYD תייצר 150 אלף מכוניות מדי שנה במפעל חדש שתקים בטורקיה בהשקעה של כמיליארד דולר. זאת במטרה לעקוף את קנסות המיסוי עליהן החליטו מדינות אירופה, שנועדו לבלום את שטפון הדגמים הסיני הפוגע לדבריהן בתעשייה המקומית.

בטקס חתימת שיתוף הפעולה בין שר התעשייה והטכנולוגיה הטורקי פתי קאצ'יר והעומד בראש BYD וואנג צ'ואנפו, הוסכם גם על ייצור מרכז מחקר ופיתוח בסמוך לפס הייצור. בסך הכל צפוי המיזם לספק 5,000 מקומות עבודה ברגע שתסתיים הקמתו בסוף 2026.

נזכיר כי לאחרונה הכריז השוק המשותף על העלאת מסים דיפרנציאלית ליצרניות סיניות. BYD, יצרנית הרכב המחושמל (חשמלי והיברידי-נטען) הגדולה בעולם וזו שצפויה להפוך השנה גם ליצרנית הרכב החשמלי הגדולה מכולן על חשבון טסלה, עומד המיסוי על 17.4%.

זאת מכיוון שהיצרנית שיתפה פעולה עם בדיקת השוק המשותף באשר לטענות על תחרות בלתי הוגנת. יצרניות שלא שיתפו פעולה יאלצו להתמודד עם מיסוי גבוה יותר, בנוסף ל-10% להן מחויבות כל היצרניות הסיניות.

BYD תצטרף בכך ליצרניות אירופיות, יפניות וקוריאניות שהקימו זה מכבר מפעלי ייצור בטורקיה. כך במקרה של רנו ופיאט שהחלו לייצר שם עוד בשנות ה-70, ומאוחר יותר גם טויוטה, יונדאי ופורד. טורקיה נהנית ממיקום גיאוגרפי מעולה המציב אותה כנקודה אידיאלית לשינוע עבור שווקים במזרח התיכון, אירופה ואסיה.

כיום מונעת טורקיה ייצוא של כלי רכב שיוצרו בשטחה לישראל, והפגיעה בנתוני המכירות של טויוטה יונדאי בעיקר, מורגשת היטב.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה