בקצרה:
- אקסלנטיקס מחדשת את היצע הדגמים
- צמד רכבי פנאי וצמד סטיישן עם הנעה מחושמלת
- באירופה ב-2026, עוד לא ברור מתי אצלנו

מכוונת גבוה: אקסלנטיקס, חטיבת היוקרה של צ'רי המשווקת בסין תחת השם אקסיד, הציגה ארבעה דגמים חדשים עם מערכות הנעה מחושמלות במטרה לשפר עמדות בטבלת המכירות בשוק הביתי וגם לקראת תחילת פעילותה באירופה במהלך השנה הבאה.
נדגיש כי זיכיון שיווק המקומי של המותג שייך כלמוביל, המחזיקה גם במותגים נוספים של הענקית הסינית (ג'אקו ואומודה), אבל ריבוי הזכיונות נמצא כעת בבירור של משרד התחבורה ורשות התחרות.
סטיישן: שניים מהדגמים שהציגה באירוע הם בתצורת סטיישן, החביבה באירופה אך נדירה יחסית בקרב מותגים סיניים למעט זיקר (007 GT) וניו (ET5 טורינג).

הראשונה מכונה ES8 ומצויידת במערכת הנעה חשמלית מלאה, ראשונה עבור צ'רי עם סוללות מצב מוצק האמורות להקנות לה טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ. גם מקדם הגרר שלה נמוך במיוחד לתצורת סטיישן (0.22) הודות בין היתר לשימוש במערכת מצלמות במקום מראות.
השניה מכונה ES7 GT ומצוידת במערכת הנעה היברידית נטענת המשלבת שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים, מה שמאפשר הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור, בהספק משולב גבוה מ-500 כ"ס. מנוע בנזין ישמש כגנרטור לטעינת הסוללה ואמור לאפשר טווח כולל של 1,700 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC).

לדברי היצרנית שני הדגמים יצויידו במערכת מיץתלי אוויר בכיול ייעודי לכבישי אירופה, כמו גם ביכולת גרירה השכיחה בקרב לקוחות הקטגוריה.
פנאי: אקסלנטיקס חשפה גם צמד רכבי פנאי חדשים, ה-ET8 וה-ET9, שניהם עם שלוש שורות מושבים בתצורה הנפוצה בסין המאפשרת מקום לשישה עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה.
העיצוב החיצוני אגרסיבי ומרשים יותר מרכב הפנאי הראשון שהציגה, עם סבכה אטומה ויחידות תאורה גדולות מלפנים. ויש גם קריצה עיצובית לריינג' רובר עם פאנל בצורת האות L בפרופיל וגם לרולס רויס קולינאן עם מנגנון הפתיחה של הדלתות האחוריות באופן הפוך לקדמיות.

מה אנחנו חושבים: ארבעת הדגמים שהציגה אקסלנטיקס הם המשך של שינוי הגישה בענקית הסינית, כפי שגם הדגימה היטב בתערוכת שנגחאי. היצרנית מכוונת גבוה מבעבר בכל אחד ממותגיה השונים, במטרה לזכות להצלחה גם מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית.
עוד מוקדם לדעת האם זה יצליח, וגם צ'רי ממעטת בינתיים בפרסום פרטים טכניים, אבל בהתחשב ברעב ובנחישות שלה מצד אחד ובגב הכלכלי מצד שני, לא היינו מהמרים כנגדה.