דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החזקה והיקרה ביותר: אלפין חשפה A110 קיצונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין חשפה גרסת קצה ל-A110
  • עם יותר כוח ושדרוג מכלולים נרחב
  • רק 110 יחידות ייוצרו, במחיר 265 אלף יורו

הכי קיצונית: אלפין חשפה את ה-A110R אולטים (סופי בצרפתית), גרסת קצה בייצור מוגבל של 110 יחידות למכונית הספורט המפורסמת. תג המחיר באירופה עומד על 265 אלף יורו (1.09 מיליון שקל לפני מיסים), פי 2.5 יותר ממחירה של A110R "רגילה".

מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר בתצורה אחורית מרכזית, מקבל מגדש טורבו חדש ומפיק כעת 350 כ"ס, 50 כ"ס יותר מה-R, העוברים לגלגלים האחוריים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.1 שניות פחות מה-R). תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד חוזקה על מנת לעמוד בעומס הגבוה יותר, בעוד סעפת פליטה מבית אקרפוביץ, עשויה טיטניום, אחראית על צליל משופר.

לא רק קו ישר: מלבד תוספת הכוח, אלפין ביצעה שדרוג כולל למכלולים מכאניים האמורים לשפר את היכולת על מסלול המרוצים. הבולטים ביותר הם מסיטי אוויר שנוספו בפינות הפגושים מלפנים ומאחור כמו גם ספוילר גדול, ואלו מאפשרים כוח הצמדה גבוה בכ-160 ק"ג מה-R.

מערך המיתלים משלב כעת יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) מתכווננות של אוהלינס בעוד שעל הבלימה אחראים דיסקים גדולים יותר (330 לעומת 320 מ"מ) ומחורצים בתרכובת ייחודית של AP. הקשר לאספלט מתבצע באמצעות צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 המולבשים על חישוקים ייחודיים ("18 מלפנים, "19 מאחור).

אלפין לא מפרסמת את נתון המשקל העצמי, אבל בדומה ל-R העושה שימוש בחלקי מרכב מקרבון, הוא צפוי להיות נמוך מ-1.1 טון. עוד בדומה ל-R, גם כאן תא הנוסעים כולל צמד מושבי באקט עשויים קרבון, עם חגורות בטיחות 6 נקודות.

מה אנחנו חושבים: ה-A110 שונה מאוד בקטגוריית מכוניות הספורט, שכן היא מוותרת על מירוץ החימוש של מנועים רבי עוצמה, ובהתאם לגישה המקורית של אלפין שמה את עיקר הדגש על משקל עצמי נמוך ככל הניתן לטובת יכולת דינמית משובחת.

גרסת הקצה החדשה שהוצגה עשויה הייתה להיות האיום הגדול ביותר על פורשה קאיימן GT4 RS. אבל בהתאם לתקנות הבטיחות המחמירות באירופה, אלפין תגביל בשנה הבאה את קצב הייצור של המפעל בדייפ ל-1,500 יחידות בלבד, ולכן ברורה הבחירה להצמיד לגרסת הקצה החדשה תג מחיר של מכוניות על אקזוטיות. לצערנו, זה יגרום למרבית המכוניות לבלות בעיקר בחניות מקורות של אספני רכב, ופחות על מסלולי המרוצים.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה