דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי רחוק שאפשר מליסינג: יונדאי מנחיתה כאן אלנטרה N

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האלנטרה N תהיה דגם ביצועים יחיד ליונדאי על בנזין
  • עם 276 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית או ידנית
  • המחיר מתחיל ב-225 אלף שקל

יש N: יונדאי החלה לשווק בישראל את אלנטרה N, גרסת הקצה למשפחתית הקוריאנית, וכיום הדגם היחיד של חטיבת הביצועים הקוריאנית שנמכר כאן עם מנוע בנזין, לאחר הפסקת שיווקן של i20N ו-i30N. ל-iCar נודע כי המשלוח הראשון ובו 12 מכוניות - מחציתן ידניות - צפוי להגיע ארצה בימים הקרובים, וכי כולן נמכרו.

נזכיר כי האלנטרה N הוצגה לראשונה כבר לפני כארבע שנים, בעוד הגרסה שתשווק כאן מגיעה לאחר מתיחת פנים קלה. באופן נדיר בקטגוריה, היא תשווק כאן גם עם תיבת הילוכים ידנית ובמחיר של 225 אלף שקל. לצדה תשווק בתוספת של 10,000 שקלים גרסה עם תיבה אוטומטית כפולת-מצמד. מחירה של זו האחרונה נמוך בכ-30 אלף שקל מסקודה אוקטביה RS, שתהיה המתחרה הישירה על כבישי ישראל.

פצפוצי אגזוז: מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, מעביר 276 כ"ס לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. עם תיבת 6 הילוכים ידנית הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 5.8 שניות, עם תיבת 8 ההילוכים כפולת המצמד הוא מתקצר ל-5.3 שניות - בשני המקרים מהיר משמעותית מהמתחרה הצ'כית (6.4 שניות). בנוסף הוא מבטיח צליל ספורטיבי הודות לסעפת פליטה אקטיבית, עם סיוע מלאכותי ממערכת השמע.

על שיפור היכולת הדינמית ביחס לדגם הרגיל אחראים חיזוקי מרכב שונים, כולל מוט גישור בין בתי הבולמים מאחור. כמו-כן גיאומטריה וכיול מתלים שונה, עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה. ההגה מהיר יותר (2.2 לעומת 2.5 סיבובים מקצה לקצה), מערכת הבלימה כוללת דיסקים גדולים מלפנים (360 מ"מ) בעוד על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי "19 קלים בכ-15 ק"ג מקודמתה.

מה עוד צריך לדעת: המראה  קרבי יותר מאלנטרה היברידית נפוצה, וכולל כונסי אוויר גדולים מלפנים לטובת צינון המנוע, צמד מפלטים גדולים עם מסיט אוויר וספוילר בקצה דלת תא המטען.

בתא הנוסעים יש מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת ותנוחת נהיגה נמוכה בסנטימטר מאלנטרה רגילה, וצמד מתגי שליטה על ההגה למעבר מהיר למצב הנהיגה המועדף. יש גם תצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע ("10.25 כל אחד), כולל מערכת טלמטריה ואפשרות התאמה אישית של שלל מערכות.

רשימת אבזור הנוחות כוללת בין היתר משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: היצע דגמי המשפחתיות-ביצועים הצטמצם משמעותית בשנים האחרונות, כשפיג'ו, רנו, פורד ואופל הפסיקו לייצר אותן בעקבות תקני זיהום מחמירים באירופה, והותירו את הזירה כמעט בלעדית לדגמים של קונצרן פולקסווגן. גם יונדאי הפסיקה לשווק כאן ובאירופה מאותה סיבה את דגמי הביצועים עם מנועי בנזין, אבל כעת ממלאת את החלל עם האלנטרה N, מכונית ששיווקה התאפשר הודות לתקינה אמריקאית.

אם היא תציע את אותה יכולת גבוהה שפגשנו בדגמים אחרים של חטיבת הביצועים הקוריאנית, היא תהפוך לרכישה סופר מעניינת עבור חובב ההגה. ואין ספק שתג מחיר נמוך משמעותית מהמתחרה הישירה, לא יזיק לה. לתשומת לב אנשי סקודה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה