דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הרכב האמריקאי מציג: השיפור הגדול בהיסטוריה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ממוצע צריכת דלק ופליטת מזהמים ברכב חדש נמצא בירידה
  • נתוני 2022 בארה"ב הם הטובים בהיסטוריה
  • 2023 תהיה טובה יותר, אבל העלייה במשקל משפיעה לרעה

חדשות טובות: שנת מודל 2022 בארה"ב הציגה את השיפור הגדול והמשמעותי ביותר מאז ומעולם בהקטנת צריכת הדלק וכנגזרת מכך, הקטנת פליטת מזהמים. כך עולה מדו"ח שפרסמה הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית (EPA) בסוף השבוע שעבר. נתונים אלה מתייחסים לשוק האמריקאי, אבל שופכים אור - ותודה ליצרני הרכב, ובעיקר האחראים לתקני זיהום מחמירים - על מגמות ברורות ברוב מדינות העולם.

על פי נתוני הסוכנות, צריכת הדלק בדגמי 2022 השתפרה ב-0.25 ק"מ לליטר ועומדת כעת על 11 ק"מ לליטר בממוצע – השיפור המשמעותי והנתון הטוב ביותר מאז תחילת המדידות ב-1975. נתון פליטת CO2 ירד בכ-6  גרם לק"מ ועומד על 337 גרם. עוד עולה מהדו"ח כי מאז 2004 ירדה צריכת הדלק הממוצעת ב-35%, שהם 2.8 ק"מ לליטר ושפליטת ה-CO2 ירדה ב-27% לכ-200 גרם לק"מ.

עוד חדשות טובות עם כוכבית: הסוכנות מעריכה ששנת המודל 2023 תציג נתונים טובים עוד יותר עם ירידה משמעותית עוד יותר גם בצריכת הדלק הממוצעת וגם בפליטת CO2. עם זאת הם מזהים שתי מגמות שמשפיעות לרעה על הנתונים:

1. משקל וממדים: 63% מכלי הרכב שנמכרו בארה"ב ב-2022 הם כלים גדולים (טנדרים, SUV ומיניוואנים), ואף שגם דגמים אלה הציגו שיפור משמעותי לאורך השנים, הוא היה פחות דומיננטי מזה שהושג בקבוצות אחרות כמו מכוניות נוסעים או קרוסאוברים קטנים ובינוניים.

עוד מציין הדו"ח כי בשנת המודל 2022 נמכרו הכי הרבה טנדרים מאז 1975 וההערכה שבשנת המודל 2023 השיא יישבר פעם נוספת.

2. הספק מנוע: – מאז 2004 ההספק הממוצע עלה ב-23% גם כדי להתגבר על המשקל שעלה, אבל גם כחלק מהטרנד העולמי ודרישות הלקוחות.

מה אנחנו חושבים: שיפור הולך ומתמשך בבטיחות הפאסיבית של כלי רכב כמו גם החדירה המשמעותית של כלי רכב מחושמלים וחשמליים עם סוללות כבדות, הוביל לעלייה משמעותית במשקל הממוצע של כלי רכב. על פי נתוני הסוכנות מאז 2004, המשקל הממוצע של רכב בארה"ב עלה ב-5%.

כדי להתגבר על המשקל הרב צריך יותר כוח, ויותר הספק משמעו שיפור מתון יותר בצריכת הדלק הממוצעת, ומכאן מעגל הקסמים של 'עוד משקל והספק'.

אז כן, המעבר לרכב חשמלי מוריד את פליטת המזהמים, אבל לא פותר את סוגיית המשקל והכוח. סוללות הן מרכיב כבד מאוד ועל אף ששיפור בטכנולוגיה יפחית את המשקל, הוא עדיין צפוי להישאר יחסית גבוה.

בנוסף, רוכשים עדיין מהופנטים כשמכונית חשמלית עממית מהירה יותר מ-911 בתאוצה ל-100 קמ"ש, כך שגם טרנד הכוח צפוי להישאר ואולי אף להתגבר.

איך כל זה ישפיע על הצריכה הממוצעת ופליטת המזהמים? לא ישנה את מגמת הקטנת הזיהום, אבל ימנע שיפור מהיר.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה