בקצרה:
- דאסטר חדש כאן, חודשיים לפני תחילת שיווק
- בגרסה היברידית אוטומטית או בנזין וגיר ידני
- מערכות בטיחות אקטיביות יהיו ציוד תקני
טייק 3: יבואנית דאצ'יה צפויה להתחיל בעוד כחודשיים בשיווק דאסטר חדש, דור שלישי לרכב הפנאי המפורסם של היצרנית הרומנית. עם 2.4 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה לפני רבע מאה, נחשב הדאסטר לדגם השני הכי נמכר שלה אחרי הסנדרו.
כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו, עם אפשרות לשלב בו מערכות הנעה ובטיחות מתקדמות, כמו גם הבטחה לשיפור איכויות הנסיעה מכל בחינה. במקרה של מערכות הבטיחות הם יכללו לראשונה בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, כמו גם התרעת שטח מת.
דיזל OUT, הייבריד IN: מנוע הדיזל המשובח (מכונה K9K) ששירת בשני הדורות הקודמים, לא ישווק עוד. כן יוצע מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (131 כ"ס) ומערכת היברידית קלה (48V). הוא מחובר לתיבת 6 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית או כפולה עם הילוך ראשון קצר כתחליף להילוך כוח. לגרסה זו גם בורר מצבי נהיגה (אקו, אוטומטי, שלג, בוץ-חול ושטח) ובקרת ירידה במורד.
הדאסטר יוצע לראשונה גם בגרסה היברידית עם המנוע המוכר של רנו, המשלב בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (49 ו-20 כ"ס) בתפוקה משולבת של 141 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה לבנזין, ושניים לחשמלי ללא מצמדים, כשעל העברת ההילוכים אחראי המנוע החשמלי הקטן במשמש גם כמתנע וגנרטור.
בעתיד צפויה דאצ'יה להציע גם גרסה היברידית כפולת הנעה עם מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים.
לוק חדש: העיצוב החיצוני אגרסיבי ומודרני מבעבר עם יחידות תאורה מקוריות, פגושים אגרסיביים ופסי הגנה מודגשים מפלסטיק ממוחזר, ידיות פתיחת דלתות אחוריות המוסלקות במסגרת השמשה וחישוקי "18 שיוצעו בגרסאות בכירות.
גם סביבת הנהג מודרנית יותר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע גדול ("10) המפונה בזווית לנהג כשלצידו מתקן ייעודי לסלולארי, תוך שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. למרות ממדים דומים לדגם היוצא (434 ס"מ לאורך, 265.5 ס"מ בסיס גלגלים) היצרנית מבטיחה מרחב מחיה משופר לנוסעים הודות לתכנון המתקדם.
מה אנחנו חושבים: הדאסטר החדש מבטיח שדרוג משמעותי מכל בחינה, ולא שהיינו מצפים לפחות מזה בהתחשב בכך שהדגם היוצא הוא למעשה ריענון מסיבי של הדור הראשון ומבוסס על אותה פלטפורמה נושנה. השיפור העיקרי הוא במערכות הבטיחות האקטיביות ובהנעה ההיברידית, שניהם מוצעים בו לראשונה.
לצד זאת גם תג המחיר שלו צפוי להיות גבוה מקודמו, וכאן השאלה היא עד כמה. אם ישמור על אטרקטיביות מול רכבי פנאי קומפקטיים הוא עשוי להצליח עוד יותר, אם יתייקר משמעותית זו תהיה משימה מאתגרת בהרבה.