בקצרה:
- מאקסטרו הסינית הוקמה רק לפני שנה
- מסרה יותר מכוניות יוקרה ממותגים גרמניים
- הסוד: נראית יותר יוקרתית ממרצדס, עולה משמעותית פחות

מעוז נוסף נפל: מכונית הפאר הסינית מאקסטרו S800, שהחלה להימכר רק בחודש מאי השנה ועלתה על הכבישים רק באוגוסט, הצליחה להדהים את תעשיית הרכב כשחצתה בחודש החולף את רף 10,000 המסירות - יותר מכפי שמכרו בסין מתחרות ותיקות כמו מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, פורשה פנמרה, ולמעשה כל דגם אחר שעולה לפחות 100 אלף דולר.
לשם ההגינות צריך לציין כי המאקסטרו - מותג סיני בן שנה בלבד - זולה מהמרצדס S קלאס ב-20% בגרסאות הבסיס וב-50% ובגרסאות הקצה. מחירה בסין נע בין 100 ל-140 אלף דולר.
נזכיר כי קטגוריית הפאר נותרה אחד המעוזים האחרונים בשוק הסיני שבהם שלטו מותגי הרכב המערביים. אך השיפור המתמיד ביכולת של הדגמים המקומיים, יחד עם גאווה לאומית מובנת, הכריעו את הכף. למעשה, המאקסטרו S800 היא מכונית סינית ראשונה שמתמקמת בצמרת טבלת המכירות בקטגוריה.

מה עוד צריך לדעת: מאקסטרו נולדה כשיתוף פעולה בין יצרנית הרכב JAC וענקית הסלולר וואווי (Huawei), תחת פרויקט בשם HIMA. זהו מותג הרכב הרביעי שבו וואווי לוקחת חלק, כאשר הפרויקטים הקודמים כללו שיתופי פעולה עם יצרניות כמו BAIC וצ'רי, ואחד נוסף שגם הוליד את סרס M5 שנמכרת בישראל.
המראה משלב בין אלמנטים המוכרים ממייבאך, רולס רויס, אסטון מרטין ופורשה, לצד יחידות תאורה מקוריות יותר (אולי מקוריות מדי) מלפנים. על ידיות הדלתות ובתקרה יהיה גימור דמוי כוכבים (רעיון שבוצע לראשונה ברולס רויס), בעוד בבתא הנוסעים העצום יוצעו ארבעה מקומות ישיבה בלבד. השניים האחוריים מיועדים לבעלים המאושר, שיחזיק מן הסתם בנהג פרטי, כמקובל בסין. מפרט האבזור כולל צמד מסכי "16 מלפנים, חלונות אחוריים עם אפשרות הכהיה בתנועת יד ומערכת שמע עם לא פחות מ-48 רמקולים.

עם אורך של 548 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 154 ס"מ ובסיס גלגלים עצום של 337 ס"מ, היא גדולה לא רק ממרצדס S קלאס מייבאך, אלא גם מ-99.99% מהמכוניות שנוסעות בסין - כך על פי הצהרת היצרנית.
הלקוחות יכולים לבחור בין הנעה חשמלית מלאה, עם הנעה כפולה בהספק של 523 כ"ס וסוללת 95 קוט"ש המעניקה לה טווח תיאורטי של 702 ק"מ (בתקן הסיני), לבין גרסאות המצוידות גם במנוע בנזין כמאריך טווח - בהתאם למגמה העכשווית בשוק המקומי. אלו מציעות סוללה גדולה של 65 קוט"ש עם טווח חשמלי תיאורטי-מרבי של 400 ק"מ, והספק מנועים מרבי של 852 כ"ס.

מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית העריצה את מותגי היוקרה הגרמניים, שמכרו שם דגמי סדאן מפוארים בכמויות ענק - החל מגרסאות מוארכות למרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 5, ועד לגרסאות קצה אקסלוסיביות של מייבאך ורולס רויס. כעת גם הנישה הזאת נדרסת תחת גלגלי המהפכה, במפתיע דווקא עם מותג סיני צעיר ולא מוכר. הפרה החולבת של יצרני הרכב מהמערב נראית כחושה יותר מאי פעם.