דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

500 קמ"ש על הכביש: הסינית הזו היא המכונית המהירה בהיסטוריה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יאנגוואנג U9 של BYD שברה את שיאי המהירות
  • הגיעה ל-496 קמ"ש על מסלול בגרמניה
  • אהבתם? רק 30 יחידות ייוצרו מהגרסה הקיצונית

הכי מהירה שיש: BYD הסינית קטפה את תואר "המכונית המהירה ביותר בעולם" עם יאנגוואנג U9 שהגיעה למהירות של 496.22 קמ"ש - ושברה את השיא הקודם של בוגאטי שירון סופר-ספורט 300+ מ-2019, שעמד על 490.4 קמ"ש "בלבד".

השיא הושג על מסלול הניסויים פפנבורג בגרמניה, כאשר מאחורי ההגה ישב נהג המבחן הגרמני מארק בסאנג - שלפני פחות מחודש שבר עם אותה מכונית ועל אותו מסלול את שיא המהירות למכוניות חשמליות.

בסרטון שפרסמה היצרנית ניתן לראות את חימום הצמיגים לפני תחילת הניסוי, את שיא המהירות - שהושפע מהקירבה המסוכנת לגדר ההפרדה משמאל - ואת צרחות הנהג אחרי ההישג ההיסטורי.

מה עוד צריך לדעת: המכונית ששברה את השיא היא גרסת "אקסטרים" של יאנגוואנג U9, שבינתיים קיבלה את הכינוי U9X. היא תיוצר במהדורה מוגבלת של 30 יחידות בלבד ומשחררת הספק מרבי של 3,027 כ"ס - לעומת 1,287 כ"ס בלבד בגרסה הסטנדרטית של המכונית.

כדי להגיע להספק הקיצוני נעזרה BYD בארבעה מנועים חשמליים, המשתמשים בסופר-סיליקון הדק ביותר בעולם בייצור סדרתי, בעובי של 0.1 מ"מ בלבד. בית המנוע עשוי אלומיניום תעופתי, ומהירות הסיבוב של כל מנוע עומדת על 30 אלף סל"ד - מה שמאפשר להשיג הספק של 555 קילוואט, או 757 כ"ס מכל מנוע בנפרד.

מערכת חשמל במתח של 1,200 וולט - הראשונה בעולם - מאפשרת צפיפות הספק בתאי הסוללה שגבוהה ב-170% לעומת מערכות 800 וולט (המהירות במיוחד ודי נדירות עדיין בעצמן), ומביאה לקצב פריקה של 30C - גבוה פי 10 ממכונית חשמלית רגילה ופי 2 ממכוניות-על חשמליות.

היא גם מפחיתה את ייצור החום ב-67% לעומת מערכות 800 וולט רגילות, ומאפשרת בלימה רגנרטיבית בעוצמה של 700 קילוואט, המאפשרת הפחתת עומסים ממערכת הבלימה המכאנית.

מערכת המתלים המוכרת של היצרנית, Disus-X, מנטרת את פני הכביש 100 פעמים בשניה ומתאימה את חלוקת המומנט בין המנועים ואת קשיחות המתלים, ומאפשרת פניות במהירות גבוהה ללא גלגול כלל, ואף בגלגול שלילי. צמיגי Giti שפותחו במיוחד עבורה מאפשרים למזער את ההחלקה בין החישוק לצמיג במהלך האצה או בלימה חזקה.

מה אנחנו חושבים: את שיא המהירות הקודם השיגה בוגאטי אחרי למעלה מ-100 שנות ניסיון על מסלולי המירוצים, והוא נרשם בימים שבהם אף אחד מחוץ לסין עוד לא ידע מי זו BYD. השיא החדש של תת המותג יאנגוואנג, שנוסד לפני שנתיים בסך הכל, ממחיש את קצב ההתקדמות הפסיכי של תעשיית הרכב הסינית - ואנחנו מעריכים שהוא יחזיק מעמד הרבה פחות זמן מהשיא של בוגאטי. גם אם היצרנית שחתומה על השיא הבא עדיין לא נולדה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה