דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למרות המצב: סימני התאוששות מפתיעים בשוק הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • 180 אלף מכוניות חדשות נמסרו בישראל השנה
  • בחודש החולף רשם השוק התאוששות מפתיעה
  • טויוטה היפנית מסרה כפליים מיונדאי הקוריאנית

אופטימיות זהירה: 180,209 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה, נתון שמשקף ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך לצד הירידה הכוללת, יש גם סיבות לאופטימיות זהירה בענף, לאחר שבחודש יולי נמסרו 25 אלף מכוניות - נתון מצוין בפני עצמו המשקף עליה של 7% לעומת יולי אשתקד.

נזכיר כי בסוף הרבעון הראשון עמדה הירידה במסירות על לא פחות מ-17%, והחל בחודש מאי מתמודדים חלק מהיבואנים הגדולים עם חרם על יבוא מכוניות מטורקיה. וכמובן, המצב הבטחוני מסביב לבטח אינו מסייע למצב הרוח הלאומי ולהוצאות כספיות גדולות. על רקע כל אלה, נתוני יולי הם לא פחות מהפתעה מרעישה.

השפעת החרם הטורקי, יחד עם מגוון סיבות נוספות, הביאה להדחתה של יונדאי מצמרת טבלת המסירות אחרי שנים ארוכות של שליטה בשוק המקומי. ואם בחודש שעבר עמד הפער בינה ובין המובילה החדשה טויוטה על עשרות מכוניות בלבד, כעת מדובר כבר בפער של אלפי מכוניות.

זאת לאחר שטויוטה מסרה בחודש החולף למעלה מ-4,000 מכוניות, לעומת כ-1,900 בלבד של יונדאי. המותג הקוריאני ששולט ללא עוררין בטבלת המסירות כבר שנים ארוכות, מסר רק 28 מכוניות יותר מקיה, מותג הבית השני שצולל אף הוא, אך ב-22%. אחריהם בצמרת הטבלה ניתן למצוא את BYD, סקודה ומאזדה.

הסיניות מובילות: עוד במפתיע, למרות המצור החות'י על נתיבי השיט בים האדום, סין ממשיכה לבצר את מעמדה כספקית המכוניות המובילה לישראל עם קרוב ל-40 אלף מכוניות שנחתו כאן השנה, זינוק של 21% לעומת השנה שעברה. והיא עושה זאת כמובן על חשבונה של דרום קוריאה שמסרה כאן 32 אלף מכוניות, צניחה של 18%.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא את יפן עם 28 אלף מכוניות (8%+), צ'כיה עם 15 אלף (6%-), ספרד עם 12 אלף (5%-) וטורקיה שגם היא שלחה לכאן 12 אלף מכוניות, אך בשל עצירת היצוא שלה לישראל היא רושמת ירידה של 33%.

יציבות בחשמל: בחודש החולף עלו על כבישי ישראל כ-5,000 מכוניות חשמליות, כאשר מתחילת השנה עומד מספרן על למעלה מ-44 אלף - כלומר, אחת מכל ארבע מכוניות חדשות היא חשמלית. מתוך החשמליות שנמכרו בישראל, 71% משתייכות למותגים סיניים.

BYD דולפין MG4

המותג המוביל ללא עוררין במסירות כלי רכב חשמליים הוא BYD עם קרוב ל-12 אלף יחידות. אחריו נמצאת MG עם 5,700 מסירות, ואחריה ברשימה טסלה עם 3,200 מסירות, ג'ילי עם 2,900, צ'רי עם 2,500 וקיה עם כ-2,100 מסירות.

מבין המותגים החדשים שנחתו בישראל בשנה האחרונה, זיקר בולטת עם 1,700 מסירות, אקספנג צברה 1,300 מסירות בזמן קצר, סמארט רשמה 740 מסירות ופורת'ינג הסתפקה ב-370 מסירות.

מה אנחנו חושבים: למרות המלחמה, אתגרי היבוא, הקשיים הכלכלים ומצב הרוח הלאומי, שוק הרכב שומר על יציבות כמעט מוחלטת, עם ירידה כמעט זניחה בשיעור המסירות.

הסיבות לכך מגוונות, ונוגעות בעיקר להיעדר תחבורה ציבורית ראויה בין מרכזי התעסוקה הבולטים לישובים השונים. בעיה שנראה כי שרי תחבורה לדורותיהם לא מצליחים - ולא באמת מנסים - לפתור. רפורמות באות והולכות לצד פרויקטים לאומיים בהשקעות עתק, אך תחבורה ציבורית עם שירות ראוי ניתן עדיין למצוא רק בחו"ל.

אבל מאחורי המספרים הגדולים, שמשדרים "עסקים כרגיל", יש לא מעט התרחשויות דרמטיות - בין היתר עם הירידה המפתיעה של יונדאי, החרם הטורקי שסיומו לא נראה באופק וגם עם מסירות 'מדומות' של יבואנים, שנתקעו במקרים רבים עם מלאי גדול של מכוניות שלא נמכרו במשך תקופה ארוכה ונאלצו להדפיס עבורן רשיונות ולהפוך אותן ליד 2, כנדרש בחוק.

חובבי מציאות? חפשו את המכוניות האלו בעסקאות 0 קילומטר" אצל היבואנים וחברות הליסינג, ואל תשכחו להתעקש על הנחה גדולה בהתאם.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה