דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טופורובסקי יורה לכל עבר: רגב לא מתעניינת בבטיחות, בן גביר עבריין תנועה

Getting your Trinity Audio player ready...

״מאז הקמת הממשלה הנוכחית לא נפגשתי עם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, או עם מנכ״ל משרדה, משה בן זקן״. כך אמר היום (ראשון) בשיחה עם ynet יו״ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, חה״כ בועז טופורובסקי, לאחר שהודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כיו״ר.

מירי רגב

״רגב אף פעם לא מצאה זמן להיפגש איתי. הכי גבוה שהגעתי לפגישה עם אנשי המשרד היה עם מנכ״ל  משרדה הקודם-קודם, עופר מלכה, לפני שנים. כן, יצא לי לשוחח עימה כשנפגשנו במליאה מדי פעם. לפגישה אישית לא היה לה זמן, כי בטיחות בדרכים זה לא מעניין אותה.

״דרך אגב, זה גם חלק מהסיבה שבגללה התפטר יו״ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב״ד) הקודם, אבי נאור. הוא אמר ׳יש לי תוכניות, הייתי אמור להיפגש איתה, היה לי איזה כמה דקות איתה ומאז לא התייחסו אלי׳״. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, אמר בתגובה כי הוא אינו מקבל את ההתפטרות והוסיף כי "חשוב שח"כ טופורובסקי ימשיך בעבודה ונדאג לטפל בבעיה מול משרדי הממשלה״.

איתמר בן גביר

״אני לא יכול להמשיך ולהיות חלק מההצגה״

בדיון המיוחד של ועדת הכלכלה שנערך הבוקר (א׳) ציין טופורובסקי כי מתחילת השנה נהרגו 255 בני אדם בתאונות דרכים, זינוק מדאיג של 20% לעומת אשתקד ויותר מכל שנה בעשור האחרון. זינוק דומה ושיא חדש נקבע גם במספר התאונות הקטלניות (232).

"כיו״ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים אני קובע שאין קיום לוועדה הזו, ועדה שמפקחת ואף אחד לא מתייחס אליה. אני לא יכול להמשיך להיות חלק מההצגה הזו ולכן אני מודיע שאני מתפטר. ראינו את התחקיר בערוץ 13 על סדרי העדיפויות של משרד התחבורה, ואת דו״ח מבקר המדינה שמסביר איך כל משרדי הממשלה כשלו. אי-אפשר להמשיך ככה״.

יואב קיש ושלמה קרעי מליאה הכנסתירושלים

בשיחה עם ynet הוסיף: ״במשרדי הממשלה לא סופרים אותנו. הם במקרה הטוב נותנים נתונים לא מדויקים, היום הייתי אומר גם שהם משקרים. אף אחד לא מרגיש אחריות, כולם מאשימים אחד את השני. אין מישהו שמתכלל את הנושא, הרלב״ד אומר בעצמו שלא נותנים לו לעבוד והפיקוח לא שווה כלום.

ומי הגיע ממשרד התחבורה לדיוני הוועדה? לא מנכ״ל, לא משנה למנכ״ל. במקרה הטוב מגיעים סמנכ״לים או ראשי אגפים, כל אחד מסתכל רק על התחום שלו. אני לא צריך לנהל ועדה שהיא הצגה. אני לא צריך את התפקיד הזה. באתי בשביל להשפיע ולשנות, אבל הוועדה הזאת לא משפיעה ולא משנה. לאנשים האחראיים לא אכפת והם לא משלמים על זה מחיר״.

יהודה בן עטר בדיון הראשון על בחינת תופעת האלימות בכבישים ודרכי הטיפול האפשריות

מי האשם במצב לדעתך?

״כל הגופים האמונים על הנושא. ממשרד ראש הממשלה שאמור לתכלל את הפעילות בנושא, דרך שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, דרך משרד המשפטים שתוקע דברים, השר לביטחון לאומי שאחראי על המשטרה ולא מקדם הרבה מאוד החלטות, משרד החינוך שקיצץ בלימודי בטיחות בדרכים.

״קח לדוגמה את משרד החינוך. במקום שהשר יבוא וייקח אחריות, הוא אומר: ׳זה לא אני, זה הרלב״ד׳. אמרתי לו, זה קיצוץ באגף אצלך, במשרד החינוך, מה זה אם לא אחריותך? כל אחד מאשים מישהו אחר. אף אחד לא לוקח אחריות.

״כנראה שככה זה. כשלשרת התחבורה והבטיחות בדרכים לא אכפת ולשר הביטחון לאומי יש הרי כל כך הרבה עבירות תנועה״.

נפגשת עם המשטרה, מה הם אומרים?

״נפגשתי עם ראש אגף התנועה בוועדה. הוא רק מתבכיין על זה שאין לו תקציבים ושגם אם יש לו, הוא לא מצליח לגייס אנשים. הבאתי כסף קואליציוני לפיקוח (אכיפה, ד.ר) טכנולוגי והוא נקבר בתקציב המשטרה. אמרו לי שצריך שינוי חקיקה, דאגתי שהאופוזיציה תתמוך. ובעל זאת כלום, זה לא בסדר העדיפויות של אף אחד״.

במשרד התחבורה אמרו ל-ynet בתגובה כי ״השרה לא חייבת לו פגישות אישיות. טופורובסקי הזמין את השרה פעמיים לוועדות, בראשונה היא הייתה במקום אחר ובשנייה הוא הזמין אותה יום לפני".

פורסם לראשונה ב- 21.07.24

למאמר זה התפרסמו 99 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה