דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאיימת בחזרה - סין שוקלת להעלות את המכס על מכוניות אירופאיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אירופה וארה"ב מנסות להאט את החדירה הסינית
  • סין מודיעה כי היא אינה מתכוונת לוותר
  • הקרב הענק רק החל, אבל סופו די ברור
דגל סין

תגובת נגד: אחרי שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע על העלאת המכס על חשמליות-סיניות פי ארבעה, לאחר שהאיחוד האירופי החל לחקור הסובסידיות שמעניק ממשל סין ליצרניות הרכב המקומיות, סין מגיבה באיום להקשות את החיים על המערב.

ליו בין, בכיר במרכז טכנולוגיות ומחקר רכב בסין (CATARC) וסגן מנהל מרכז מחקר אסטרטגיית הרכב והמדיניות של סין, אמר ל'גלובל טיימס' הסיני כי נדרשת העלאת מכס מ-15% ל-25% עבור מכוניות בנזין מיובאות עם מנועים גדולים מ-2.5 ליטר - רובן ככולן מהמערב.

הנפגעות המיידיות של המהלך הן יצרניות היוקרה הגרמניות ולראיה, עוד באותו יום רשמו מניות ב.מ.וו ומרצדס ירידה של יותר מ-2% כל אחת.

החומה הסינית

ליו, המזוהה עם הממשלה, אמר לעיתון שבשליטת המדינה כי תפיסה זו תואמת את כללי ה-WTO (ארגון הסחר העולמי, המתווה הסכמים אוניברסליים לסחר הבינלאומי) ואף תומכת ודוחפת את מדיניות הפיתוח המתחשבת באיכות הסביבה, בעוד מדינות אחרות - והכוונה למדינות המערב - פועלות הפוך.

המאבק על הסוללה: המהלך הסיני מתרחש לאחר שהנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן הכריז על העלאת המכס על מכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות מ-25% ל-100%, העלאת המכס על סוללות לכלי רכב חשמליים מ-7.5% כיום ל-25%, ועל העלאת מכס על שורת מוצרים אחרים נוספים המשמשים גם את תעשיית הרכב המקומית כמו שבבים, מוליכים למחצה, פלדה ואלומיניום.

עוד לפני המהלך של ביידן, האיחוד האירופי איים בהטלת מכסים על יצרניות הרכב הסיניות, ובמקביל פתח בחקירת סובסידיות שמעניקה ממשלת סין ליצרני המכוניות החשמליות, בחשד ל"תחרות שאינה הוגנת".

מה אנחנו חושבים: לסינים יש יתרון כלכלי מוחץ בכל הנוגע ליצור מכוניות חשמליות, בשל השליטה במשאבי הטבע שמשמשים לייצור חומרי הגלם עבור הסוללות, דרכי השילוח של חומרי הגלם, וייצור עצמו.

כל עוד זה לא ישתנה, וכל עוד אירופה וארה"ב ייצמדו למחויבות הטוטאלית שלהן להפחתת הפליטות – הסינים ימצאו את הדרך לעקוף את המגבלות ולמכור למדינות המערב מכוניות חשמליות בזול.

נזכיר כי המערב ניהל כבר בעבר מלחמות דומות נגד התעשייה היפנית למשל, ובמקרה של סין נגד מוצרי צריכה אחרים. כל זאת במטרה לשמר תעשיות מקומיות שמצאו עצמן בנחיתות. איך זה נגמר מבחינת המערב, כולנו יודעים. ולא נראה שכאן זה יהיה שונה.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה