דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שיאומי מקדימה את אפל וחושפת SU7. וברור, היא רוצה להביס את טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...

אפל לוקחת את הזמן, שיומי כבר כאן. לפני כמעט שלוש שנים דיווחנו כי יצרנית האלקטרוניקה הסינית שיאומי, זו שהחלה את דרכה עם יומרה בעיקר להציע חיקויים נחשקים במחיר זול של אפל, מעוניינת להיכנס לתחום הרכב. כמובן שכמו אפל, שעובדת כבר שנים ארוכות - ומשקיעה הון עתק - על מכונית משל עצמה.

ולפני כחודש ימים חשפנו תמונות ראשונות של מכונית חדשה מתוצרתה שמיועדת - כך מגדירים זאת בשיאומי עצמה - להתמודד מול טסלה מודל 3 המצליחה. ה-SU7 (שמה נגזר מ-Speed Ultra), כך התפרסם כבר אז, מציגה מידות גדולות יותר מהמתחרה האמריקאית, דומות יותר לאלה של BYD האן למשל, מתחרה מבית.

היום (ה') משתחררות תמונות רשמיות נוספות ופרטים חדשים על המכונית, אשר לטענת שיאומי נושאת מקדם גרר סנסציוני והטוב ביותר בייצור סדרתי כיום, תוך שהיא נוטלת את הבכורה ממרצדס - 0.195.

עם 5 מטרים לאורך, רוחב של 196 ס"מ, 144 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים מאוד מרשים של 300 ס"מ. אבל גם בשתי גרסאות. האחת והבסיסית (SU7)עם מנוע בודד - תחת השם המבטיח הייפר-מנוע סדרת V6 - מאחור והנעה אחורית עם 299 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 ב-5.3 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. לחזקה יותר (SU7 Max) גם מנוע מלפנים והנעה כפולה  עם 673 כ"ס, זינוק מעמידה ל-100 ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש.

כזו שמציעה טווח מאוד מרשים של 668 ק"מ, ואחת שתציע טווח עצום של 800 ק"מ. ורק כדי להבהיר, שיאומי עצמה אינה מייצרת את המכונית. את זה תעשה עבורה BAIC עם סוללות מבית catl (עם 101 קוט"ש, 800 ק"מ טווח לפי שיטת החישוב הסינית) ו-byd (עם 73.6 קוט"ש, 668 ק"מ טווח לפי אותה שיטה). נזכיר כי שיטת המדידה הסינית מוסיפה בין 15 ל-25 אחוזים לטווח הנסיעה לעומת השיטה המקובלת במערב כיום (WLTP).

טעינה סופר מהירה תאפשר תוספת של 220 ק"מ תוך 5 דקות טעינה, 390 ק"מ תוך 10 דקות ו-510 ק"מ טווח תוך רבע שעה של טעינה. תא המטען אגב מרשים בגודלו עם 517 ליטר של נפח מאחור, ועוד 105 ליטר תחת מכסה תא המטען הקדמי.

מול הנהג ניצב מסך מגע ענק בגודל "16.1 ברזולוציה מאוד גבוהה (3K), גודלו של לוח המחוונים הצנוע "7.1 ויש תצוגה עילית גדולה על החלון הקדמי. אגב, לנוסעים מאחור מוצעים שני מסכי בידור בגב המושבים הקדמיים, למעשה צמד מסכי טאבלט של שיאומי כמובן. יכולת נהיגה אוטונומית ועזרי נהג מתבצעים באמצעות מערכת לידאר, רדאר, 11 מצלמות ו-12 חיישנים נוספים.

יש ליצרנית הסינית גם תוכניות מאוד יומרניות. "תוך 15-20 שנים אנחנו מצפים להיות אחת מחמש היצרניות הגדולות ביותר בתעשיית הרכב, תוך שההצלחה הזו תשפיע לטובה על תעשיית ושוק הרכב הסיני". נדמה שביצרנית האלקטרוניקה מתקנאים לא רק בהצלחה של טסלה, אלא גם ביוהרה מבית מדרשו של אילון מאסק.

מה עוד? המחיר. בשיאומי אומרים כי הוא אינו צפוי להיות נמוך אבל מבטיחים כי הוא "יהיה הולם לאיכות והיכולת שהמכונית הזו מעניקה". במילים אחרות - ה-SU7 לא רק שלא תהיה זולה, היא צפויה להיות יקרה למדי. בכל מקרה, תחילת הייצור מתוכננת לחציון הראשון של 2024.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה